Jobarkiv

Leder af Myndighed, Sundhed og Rehabilitering
  • Egedal Kommune
  • 3650 Ølstykke

I Sundhed og Omsorg i Egedal Kommune er vi optaget af at skabe en hverdag i verdensklasse for borgerne. Det kan vi kun lykkes med, hvis vi målrettet arbejder tæt sammen om at udvikle de bedst tænkelige opgaveløsninger, udvikle samarbejdet på tværs, og ved at inddrage borgerens perspektiv i udviklingen.

I Sundhed og Omsorg i Egedal Kommune er vi optaget af at skabe en hverdag i verdensklasse for borgerne. Det kan vi kun lykkes med, hvis vi målrettet arbejder tæt sammen om at udvikle de bedst tænkelige opgaveløsninger, udvikle samarbejdet på tværs, og ved at inddrage borgerens perspektiv i udviklingen.

Og det er her, du kommer ind i billedet! 

Som leder i Egedal Kommune kommer du til at gøre en kæmpe forskel for de borgere, der har brug for en sundhedsfaglig, professionel og sammenhængende indsats, der understøtter dem i at få den bedst tænkelige hverdag.

Du får ledelsen af fire dygtige og engagerede ledere, som leder sygeplejersker, terapeuter og socialrådgivere med en høj faglighed, lavt fravær og et stort engagement. Derudover er du daglig ledelses-sparringspartner for Hjælpemiddeldepotet, der er et § 60 selskab.

Du får det overordnede ansvar for vores myndighedsfunktion, 20 midlertidige døgnpladser, en stor trænings- og rehabiliteringsfunktion, et aktivitetscenter og kostområdet, herunder et centralkøkken, der leverer mad til alle beboere på plejecentre og til hjemmeboende borgere.

Du vil indgå i et ledelsesteam, der udover dig består af Centerchefen og lederen af Plejecentre, Hjemmepleje og Sygepleje. Vi er optaget af at forfølge Egedal Kommunes ambitioner for området og sammen løse de spændende udfordringer, der er. 

Der venter dig en række spændende opgaver og udfordringer, der kræver en god sans for organisering og sans for at drive organisationsudviklingsprocesser. Vi forventer, at du:

  • Fortsætter udviklingen af en sammenhængende, effektiv og fleksibel indsats på sundheds- og omsorgsområdet, herunder arbejdet med faste tværfaglige teams i hjemmeplejen, skærmbesøg, kvikservice for hjælpemidler og ændrede administrative arbejdsgange
  • Styrker samarbejdet og integrationen af myndighedsfunktionen og de udførende enheder
  • Har tæt opfølgning og styring af økonomi og budgetter i samarbejde med dine ledere
  • Sikrer og udvikler aftaler og godt samarbejde med eksterne samarbejdspartnere, herunder regionale samarbejdspartnere, og private leverandører
  • Står for revision og implementering af kvalitetsstandarder for området
  • Er en del af betjeningen af politiske udvalg i samarbejde med Centerchefen.

Alt sammen greb, der skal hjælpe os med at skabe verdens bedste hverdag for borgerne i Egedal.

I det gode tilbud følger også en dygtig stabsfunktion i Sundhed og Omsorg, en administration, hvor du kan få sparring til løsningen af opgaver, en række tilbud om ledelsesudvikling, 4 årlige lederdage for alle ledere og en fleksibel arbejdsplads på et moderne og smukt rådhus.

Og derfor kræver vi selvfølgelig noget af dig og din ledelsesstil 

Vi skal kunne se og mærke, at du er en ambitiøs leder. Du er tydelig på, at borgerne er dem, vi er her for, og at den måde vi organiserer os, og løser opgaverne på, er med borgerne i sigte.  Du skal sikre et stærkt tværgående samarbejde, en solid og effektiv organisering samt skabe følgeskab blandt ledere og medarbejdere.

Du har sans for struktur, organisering og procesdesign. Og så er det afgørende, at du involverer og inddrager dine dygtige ledere og medarbejdere s samt øvrige samarbejdspartnere.
Du er af natur nysgerrig på, hvordan vi kan forbedre vores opgaveløsning til gavn for borgerne og udfordrer gerne eksisterende praksis. Du kan bevæge dig ubesværet fra maskinrummet til mere strategiske drøftelser og navigerer mellem de mange interesser i en politisk ledet organisation som vores.

Vi vægter følgende erfaringer og kompetencer

  • Indgående kendskab til mekanismerne i sundhedsvæsnet og de udfordringerne som Kommunerne står overfor de kommende år.
  • Erfaring med ledelse af ledere  
  • Gerne erfaring med ledelse af myndighedsfunktioner  
  • Erfaring med at drive udviklingsprocesser, der har skabt resultater  
  • Solid erfaring og gode resultater med styring af økonomi og budgetter  
  • Relevant sundhedsfaglig uddannelse, gerne på master/kandidatniveau - alternativt solid erfaring med området  

Yderligere oplysninger 

Vil du vide mere, kan du kontakte Sundheds- og Omsorgschef Tina Wils på tlf. 72597410 eller  tina.wils@egekom.dk  eller Leder af Plejehjem, Hjemmepleje og Sygepleje Susanne Tronier på 72597407 eller susanne.tronier@egekom.dk.

Ansøgningsfrist

Vi skal have modtaget din ansøgning senest 12. april 2023.

Vi holder første samtale d. 17.april og anden samtale d. 21.april. Der vil blive gennemført en personlighedstest mellem 1. og 2. samtale. 

Egedal Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Egedal Kommune ønsker at fremme ligestilling og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge, uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.

 

Log ind