Jobarkiv

Struktureret og initiativrig ledelsesstøtte til International Dataudveksling (barselsvikariat)
  • Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25
  • Hannemanns Allé 25, 2300 København S
Er du en dygtig generalist, som kan understøtte vores kontorchef og forretningsudviklere i en politisk organisation med mange forskellige opgaver? Har du et godt overblik, er god til at kommunikere og trives med at stå for tværgående koordination? Så kan du måske blive barselsvikar for vores ledelsesstøtte i kontoret International Dataudveksling.

Vi har en tidsbegrænset stilling i kontoret International Dataudveksling i afdelingen Procesudvikling under fagområdet Person i Skattestyrelsen. Her kan du få en hverdag, hvor engagement og sans for kvalitet er omdrejningspunktet for løsningen af en vigtig samfundsopgave – at sikre korrekt betaling af personskatter for over 500 mia. kr.

Kontorets opgaver
Danmark har i de senere år tiltrådt en række EU- og OECD-aftaler om automatisk udveksling af oplysninger til skattemæssige formål (DAC, CRS, FATCA). International Dataudveksling har ansvaret for at udvikle effektive processer og it-løsninger til understøttelse af disse - fra de indledende forhandlinger til it-udvikling og efterfølgende drift. Vores kontors ansvarsområde befinder sig i krydsfeltet mellem processer, digitale løsninger og skattelovgivning.

Du er kontorets lim og koordinerer på tværs
Du vil få en central rolle som ledelsesstøtte for kontorchefen, hvor dine arbejdsopgaver spænder bredt fra koordinering af lovhøringer, mødeindkaldelser, referater og administrative opgaver. Du skal være forberedt på, at prioriteringen af opgaverne kan skifte fra time til time.

Du bliver tovholder for meget af kommunikationen ind og ud af kontoret. Du skal derfor kunne arbejde selvstændigt på baggrund af vigtig sparring med dine kollegaer både i og uden for kontoret. Du får også brug for dine kompetencer inden for samarbejde, interessentvaretagelse og facilitering.

I jobbet bidrager du til, at kontoret udadtil opleves som en værdifuld, kompetent og troværdig samarbejdspartner.

Vores forventninger til dig
Vi forestiller os, at du:

  • er en god samarbejdspartner, der er struktureret og ekspert i at organisere og planlægge.
  • hjælper os med at indhente input til og samle fælles bidrag til brug for lovarbejde, revision, tværoffentligt samarbejde og projekter, der går på tværs af organisationen.
  • yder ledelsesstøtte ifm. HR-relaterede opgaver – fx onboarding af nye medarbejdere og medarbejdertrivsel, herunder sociale arrangementer.
  • hjælper med kalenderstyring, mødeforberedelse, sekretariatsbetjening og diverse administrative opgaver.
  • bidrager til besvarelser både internt og eksternt i Skattestyrelsen.
  • skaber overblik og er skarp til at kommunikere.
For at varetage rollen med succes er det vigtigt, at du er god til at skabe relationer og dialog, og er fleksibel og åben i din tilgang til dine kolleger og den mangfoldighed, der gør sig gældende i deres opgaver og faglighed.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan spænde bredt. Vi går mere op i dine kvalifikationer og dine erfaringer end titlen på din uddannelse. Du kan både have en lang videregående uddannelse eller en kontoruddannelse. Det vigtigste for os er, at du har lyst til og formår at blive den blæksprutte i hverdagen, som vi har brug for. Og har du samtidig erfaring med at arbejde i en politisk organisation og med ledelsesbetjening, kan det være en fordel, men nyuddannede er også velkomne til at søge.

Af hensyn til vores udenlandske samarbejdspartnere kan du begå dig på både dansk og engelsk i skrift og tale.

Vi kan tilbyde dig
Du bliver sammen med 19 andre en del af et fagligt udviklende miljø med en uformel og imødekommende omgangstone med mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse i form af eksamensbevis via linket "Søg stillingen" senest den 3. april 2024.

Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Lotte Maglehøj Hansen på telefon 72 37 23 05.

Vi afholder første samtalerunde i uge 15 2024. Anden samtalerunde vil blive afholdt i uge 16 2024. Der kan indgå personanalyse og logikanalyse i processen.

Stillingen er et barselsvikariat og tidsbegrænset til 11 måneder.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet reference og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Forventet tiltrædelse er 1. maj 2024 eller efter aftale.

Din fysiske arbejdsplads bliver Copenhagen Towers, Hannemanns Alle 25, 2300 København S. ved Ørestad station.

Log ind