Jobarkiv

Administrativ faglig medarbejder til vintertjeneste, færdselsskilte, byudstyr mm.
  • Odense Kommune
  • Nørregade 36 1, 5000 Odense C
Er du interesseret i den administrative del af vintertjeneste, kan du lide færdselsskilte, byudstyr og springvand og har du sans for at planlægge, tænke i helheder og samarbejde på tværs? Kan du holde hovedet koldt, har du det store overblik og er du stærk i kontraktstyring?

Har du lyst til arbejde med disse opgaver – at samarbejde med eksterne entreprenører og tværfagligt i organisationen? Så er jobbet som administrativ faglig medarbejder i Vejdriften hos Fritid, Park og Vej måske noget for dig.

Odense by har vokseværk, og især bymidten vokser sig stor og i højden. I Odense sker det ikke på bekostning af vores drift. Det kræver dygtige og kompetente medarbejdere med sans for udvikling, planlægning og helhedstænkning for at fastholde Odense som en attraktiv levende storby.

Vi har fokus på at drive de offentlige trafikarealer mest optimalt inden for de givne rammer. Odense Kommune har foretaget ekstraordinære investeringer i udbygning og vedligeholdelse af infrastrukturen, hvorfor vi er midt i en spændende tid med mange muligheder og høj aktivitet.

Vi forventer derfor, at du er motiveret for at arbejde med både store og små opgaver. Opgaver som spænder over daglig drift, planlægning, prioritering, udbud samt styring af rådgivere og entreprenører. Stillingen indebærer også spændende tværfagligt samarbejde i og uden for kommunens organisation.

Vi søger dig som evner at motivere dig selv og dine omgivelser samt skabe resultater gennem tværfagligt samarbejde med andre og gøre en positiv forskel.

Om os 
Som administrativ faglig medarbejder bliver du en del af vejdrift teamet i By- og Kulturforvaltningen med 10 kollegaer indenfor vejområdet samlet under loftet på Odense Slot og 4 kollegaer i udekørende vejtilsyn samt 4 kollegaer på vinterværkstedet. Vi er fælles om god trivsel og et uformelt miljø kombineret med stor indflydelse på jobbet.

Opgaverne er mange og meget varierede, og det kræver overblik og evnen til at samarbejde og gå i dialog. Vi brænder alle for vores ansvarsområder, men det er også vigtigt for os, at vi kan samarbejde tværfagligt, så vi skaber en helhed i vores arbejde.

Om jobbet
Selvom to dage ikke er ens i By- og Kulturforvaltningen, så kommer du til at arbejde med de faglige ansvarsområder indenfor nedenstående sammen med en eksisterende kollega som en delt opgave for at sikre en robust organisation. Der vil på baggrund af dette være den daglige mulighed for sparring og indføring af opgaverne.  

Vintertjeneste
  • Anvendelse og opdatering af data i vinterman
  • Kontrol af udkald, oprettelse af fakturagrundlag samt afregning
  • Deltagelse i vintervagt mellem 1. oktober til 1. maj. (Som udgangspunkt afløsning)
  • Tilsikre løbende opdatering af ruter og opdatering af priser 
Færdselskilte
  • Håndtering af drifsweb og bestilling af opgaver
  • Håndtering af skadessager
  • Afregning af udførte opgaver
  • Indsamling af dokumentation for indhentning af tilbud på udskiftning af større skilte, standere og portaler
  • Deltagelse i projektgruppe ved udarbejdelse af udbud inden 2026
Reklamefinansieret byudstyr
  • Kontakt til leverandør om daglig drift og tilsyn af byudstyr under gældende aftale
  • Deltagelse i projektgruppe om nyt udbud frem mod 2026
  • Tilegne sig viden om kontraktgrundlag i forbindelse med daglig drift
  • Indkalde og deltagelse i fællesmøder for koordinering på tværs for gælden aftale​​​​​​​
Springvand
  • Administrativ afklaring i forbindelse med daglig drift
  • Bestilling og afregning af opgaver fra eksterne leverandører i forbindelse med daglig drift og mindre renoveringer
  • Løbende opdatering af dokumentation og beskrivelser for springvand
  • Bidrage med viden i forbindelse med renoveringsopgaver og nyanlæg
Generelt for arbejdsområderne
  • Håndtering og svar på borgerhenvendelser
  • Beregning af afledt drift
  • Deltagelse i driftsmøder og tilsyn
Om dig
Vi ønsker os:
  • En kollega med relevant teknisk uddannelse og erfaring indenfor de ovenfor oplyste arbejdsområder, f.eks. ingeniør, teknisk assistent/teknisk designer, konstruktør eller anden relevant baggrund
  • At du har IT-kendskab og håndterer let og elegant PC, tablet og smartphone som arbejdsredskaber
  • At du har godt kendskab til fagsystemer som DriftWeb, KortInfo, vejman.dk, vinterman, VejVejr  
  • At du har VEJ-EU kurset Vejen som arbejdsplads trin I og II (ellers skal vi have dig på kursus)
  • At du har en ballast, så du kan håndtere en til tider presset hverdag
  • At du har gode sociale kompetencer, som du evner at bringe i spil både internt og eksternt
  • Være indstillet på og forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation
Vi forventer, at du:
  • Har en relevant faglig uddannelse og erfaring med de beskrevne opgaver
  • Har kendskab til vejlovgivning m.v. og har en grundlæggende forståelse for vejens elementer, materialer og funktion samt et godt branchekendskab
  • Har generelt godt IT-kendskab og GIS-systemer på brugerniveau
  • Har kørekort kategori B
  • Har et glimt i øjet, og brænder for at gøre en positiv forskel
Vi tilbyder
  • En spændende arbejdsplads i Danmarks grønne storby – Odense
  • Et godt fagligt og socialt miljø samt ledelsens støtte og opbakning
  • Stor frihed under ansvar
  • Medarbejderfordele som sundhedsordning med f.eks. fysioterapi, massage- og motionstilbud, frugt og kantine
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. juni 2024 eller efter aftale.

Vil du vide mere?
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Martin Laurits Nielsen på  20 49 41 28, mail martn@odense.dk eller funktionsleder Heine Risom på 20 41 55 53 eller på mail hrpou@odense.dk.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 24. marts 2024 kl. 24:00. Samtaler afholdes den 11. april 2024. 

Log ind