Jobarkiv

Folketingets Ombudsmand søger en dygtig kontormedarbejder med sans for detaljen og gode samarbejdsevner
  • Folketingets Ombudsmand
  • Gammeltorv 22, 1457 København K
En stilling som personalemedarbejder er ledig med tiltrædelse den 1. april 2024 eller efter aftale. Søger du en stilling med fokus på faglig kvalitet og god service?

Vi tilbyder et arbejdsmiljø med faglig tyngde, hvor du får mulighed for at beskæftige dig med en bred vifte af administrative opgaver, og hvor du hver dag kan sparre med dygtige og engagerede kolleger.

Om jobbet Stillingen indgår i Administrativ Afdeling, der understøtter Juridisk Afdeling i sagsbehandlernes daglige arbejde og styring. Du bliver således ansat i den administrative afdeling og vil i udgangspunktet kunne få opgaver fra alle de øvrige administrative funktioner, når de har behov for støtte.

Du bliver tilknyttet Personaleenheden, hvor du særligt vil skulle arbejde tæt sammen med dine to kolleger i enheden, med enhedslederen og med dine kolleger fra økonomienheden.

Personaleenheden varetager personalejuridiske og -administrative opgaver for institutionens ansatte. Opgaverne består bl.a. i

  • servicering af de ansatte i spørgsmål om løn, tidsregistrering, arbejdstid mv.
  • håndtering af ansættelser og fratrædelser
  • understøttelse af introduktion for nye medarbejdere
  • registrering og administration af sygefravær, ferie, andet fravær mv.
  • rejsebestillinger og rejseafregninger
  • understøttelse af rekrutteringsprocesser
  • diverse opgaver til understøttelse af økonomistyringen.
Om dig Vi søger en serviceorienteret medarbejder, der er venlig og kan lide at hjælpe husets medarbejdere og øvrige brugere. Vi arbejder grundigt og gør os umage, og du skal derfor have et sikkert blik for detaljen og samtidig kunne bevare overblikket i et travlt arbejdsmiljø.

Vi vil desuden særligt lægge vægt på, at du

  • har erfaring med personaleadministration – gerne fra en offentlig myndighed
  • kan arbejde selvstændigt
  • er systematisk og sætter en ære i at være omhyggelig og kvalitetsbevidst selv under tidspres
  • har erfaring med at journalisere og generelt er god til at arbejde i it-systemer til understøttelse af opgaverne – f.eks. rekrutteringssystemer, tidsregistreringssystemer, intranet mv.
  • er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt
  • behersker engelsk
  • har et godt humør og lyst til at samarbejde
  • behersker det danske sprog sikkert både i skrift og tale.
Det vil herudover blive vurderet som en væsentlig fordel, at du har erfaring med økonomiopgaver – herunder IndFak – og kan bevæge dig rundt i et regneark.

Ombudsmanden som arbejdsplads Vi arbejder med tavlestyring. Du skal derfor være fleksibel og i stand til at håndtere variationer og omprioriteringer i opgaverne fra dag til dag, ligesom du skal være indstillet på en travl hverdag, hvor man bakker op om hinanden.

Vi benytter ESDH-systemet Public 360.

Vi har et godt arbejdsmiljø med fokus på, at

  • medarbejderne trives, og at det er rart at gå på arbejde
  • omgangstonen er god, og at man byder ind og hjælper hinanden
  • der er mulighed for arbejdsro
  • der er dygtige medarbejdere på alle poster, og at alle yder deres bedste
  • relationen mellem medarbejdere og ledelse er baseret på tillid
  • der er plads til at skabe balance mellem arbejdsliv og privatliv.
Du kan læse mere om ombudsmanden på vores hjemmeside.

Vi tilbyder Hos Folketingets Ombudsmand lægger vi vægt på, at medarbejderne udvikler sig fagligt og personligt i det daglige arbejde og ved at deltage i eksterne og interne kurser.

Arbejdstiden er på 37 timer ugentlig. Vi har flekstid og fleksible forhold i øvrigt med mulighed for at arbejde hjemme – typisk op til to dage om ugen.

Løn- og ansættelsesvilkår Du vil blive ansat i henhold til overenskomst mellem Folketingets Ombudsmand og Foreningen af tekniske og administrative tjenestemænd.

Vi forventer, at stillingen kan indplaceres som kontorfuldmægtig. Lønnen forventes at være mellem 30.700 kr. og 31.900 kr. pr. måned afhængigt af din anciennitet. Hertil kommer pension på op til 18 pct.

Ansøgning Du sender din ansøgning samt CV, eksamensudskrifter og andre relevante bilag elektronisk via ombudsmanden.dk eller til nedenstående adresse:

Folketingets Ombudsmand

Gammeltorv 22

1457 København K

I forbindelse med samtalerne afholder vi en korrekturprøve, som du skal være villig til at deltage i.

Ansøgningen skal være modtaget senest den 5. februar 2024 kl. 12.00.

Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du ringe til enhedsleder Mette Vestentoft på tlf. 33 13 25 12.

Folketingets Ombudsmand opfordrer alle uanset alder, køn, religion, etnisk baggrund mv. til at søge stillingen.

Log ind