Employer Branding

Hvad er employer branding? 

Med employer branding sætter vi fokus på din virksomheds værdier via strategisk og sammenhængende kommunikation. Med målrettet markedsføring sørger vi for, at din virksomhed bliver eksponeret ud fra potentielle kandidater, hvilket gør det nemmere for dig og din virksomhed at rekruttere nye folk i fremtiden samt at fastholde nuværende medarbejdere. 

 

Hvorfor skal du have fokus på branding af din virksomhed?

Der er adskillige gode grunde til at afsætte ressourcer til brandingen af din virksomhed. Herunder kan du se nogle af grundene til, at det er fordelagtigt at arbejde på at styrke ens employer brand. 

75% af de jobsøgende undersøger virksomhedernes brand på de sociale medier, inden de søger jobbet, og det er derfor en rigtig god ide, at de jobsøgende kan finde noget om jeres virksomhed samt dens kultur og værdier, når de besøger jeres kanaler. 

Virksomheder med et attraktivt employer brand sparer i gennemsnit 43% på deres rekrutteringsomkostninger, da de jobsøgende på forhånd kan få en fornemmelse af, om de passer ind i jeres virksomhed og deler de samme værdier. I vil dermed kunne undgår at fejlansatte en medarbejder, der ikke matcher med det, som I står for. 

Medarbejdere er villige til at acceptere en lavere løn, hvis virksomheden har et godt omdømme. Samtidig kan effektiv employer branding sikre en øget trivsel, tilfredshed og engagement blandt dine medarbejdere.

Det bliver nemmere for jer at rekruttere nye medarbejdere i fremtiden, og der vil være flere kvalificerede ansøgere i takt med, at I øger kendskabet til jeres virksomhed. 

Vi brander din virksomhed på flere forskellige kanaler

Vi brander din virksomhed på en bred vifte af kanaler herunder sociale medier såsom Snapchat, LinkedIn, Facebook og Instagram. Der er mulighed for display-annoncering på top 150 sites i Danmark samt visning på Google Jobs og Jobdanmark.dk. Du kan desuden vælge at blive eksponeret i vores ugeaviser og dagblade, så du også rammer læserne i dit lokalområde.

I arbejdet med employer branding er det vigtigt, at du definerer din målgruppe. Den er nemlig med til at definere, hvad der skal kommunikeres, hvordan der skal kommunikeres, og hvilke kanaler der skal kommunikeres gennem.

Når du skal lave en employer branding strategi, så er det vigtigt, at den er rodfæstet i din forretning, og der skal være substans i den fortælling, du vil kommunikere ud til dine ønskekandidater. Det vigtigste i forhold til jeres employer branding er dog, at der er et match mellem virkeligheden og den måde, I vælger at brande virksomheden på. Ellers kan I hurtigt komme til at fremstå utroværdige. Efter implementeringen af din employer branding-strategi kan du med fordel evaluere den regelmæssigt for at sikre, at du fortsætter med at tiltrække og fastholde de bedste kandidater.

I får 70.000-100.000 digitale visninger om måneden 
I modtager en rapport med kampagnens nøgletal hver. 3 måned
Mulighed for at konvertere jeres kampagne til aktiv rekruttering, hvis behovet opstår. 
Mulighed for produktion af video til egen hjemmeside og sociale medier
Mulighed for indrykning i valgfri avis 1-2 gange om måneden 
Vi sammensætter en løsning, der passer til netop din virksomhed

Skal vi hjælpe dig med branding af din virksomhed?

Hos Jobdanmark kan vi hjælpe dig godt i gang med opbygge et solidt employer brand, så du kan nyde godt af alle de fordele, der følger med.

Kom i gang fra 4.500 pr. måned (6, 12 eller 24 måneder).

Ring eller skriv til os i dag – vi er klar til at skræddersy den rette løsning til netop jeres virksomhed.

Læs også 3 gode råd til en god employer branding-strategi og Hvad er EVP, og hvorfor skal du bruge det i din branding?

"Vi bruger Jobdanmark, fordi det giver ro i maven at vide, at teamet hos Jobdanmark altid sammensætter den mest effektive digitale kampagne, der sikrer, at de rigtige kandidater får kendskab til den ledige stilling"

Lone Lund-Jacobsen
HR Manager hos Insatech

"Da vi brugte Jobdanmark til at finde vores kommende receptionist, var der overvældende stor interesse for stillingen. Vi havde forventet omkring 10 ansøgere, men vi fik omkring 100, som alle var seriøse og gode bud til stillingen. Jobdanmark har hørt vores behov og forventninger, og vi fået god vejledning og support hele vejen gennem forløbet" 

Helga Rude Nielsen
Dyrelæge og indehaver af Skjern Dyrehospital

"Jeg er blevet overrasket over, hvor effektivt det var at bruge Jobdanmark. Vi har modtaget langt flere og bedre ansøgninger, end vi plejer at få på vores stillingsopslag"

Mikkel Vestergaard Rue
Head of Global Operations

"Vi fik tilsendt en afrapportering efter vores kampagne, og den har kun bekræftet os i, at Jobdanmark holder, hvad de lover"

Helle Jensen
Housekeeping Manager hos Falsled Kro

"Det kan være svært at finde de rigtige medarbejdere, men det lykkedes for os med Jobdanmarks målrettede jobannoncering"

Michael Pedersen
Tecnical Manager hos Steeltank