AC-medarbejder til internationalt team | JobDanmark
Kulturministeriet, Departementet

(Udløbet) AC-medarbejder til internationalt team

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Interesserer du dig for kulturpolitik og internationalt samarbejde? Og vil du være en del af et hold med dygtige og engagerede medarbejdere? Så er du måske vores kommende kollega.

Kulturministeriets departement søger en ambitiøs AC-generalist til det internationale team i Center for Medier, Jura og Ophavsret. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Om jobbet

Internationalt teams to medarbejdere løser en bred palet af opgaver af international karakter. Teamet beskæftiger sig med Kulturministeriets deltagelse i multilaterale fora som EU, UNESCO og Nordisk Ministerråd samt ministerbetjenende opgaver i relation til officielle bilaterale møder og besøg. Teamet varetager derudover opgaver i relation til Danmarks kulturudveksling med udlandet. Der er ofte tale om koordinerende opgaver, der kræver samarbejde med og kontakt til andre dele af departementet, Slots- og Kulturstyrelsen samt andre ministerier, ambassader, institutioner og andre aktører.

Du vil indgå i den generelle arbejdsfordeling i teamet og vil derfor skulle løse opgaver på hele teamets område. Du skal ligeledes være klar til at løse opgaver i det center, du er tilknyttet, og departementet som helhed, såfremt arbejdsopgaverne nødvendiggør det.

Om dig

Vi forventer, at du:

  • Har en relevant akademisk uddannelse.
  • Har international erfaring f.eks. fra et ministerium og/eller ophold på en ambassade, et kulturinstitut eller anden international organisation.
  • Har erfaring med arbejde i centraladministrationen. Hvis du er nyuddannet kan det være fra studenterjobs.
  • Har en stor arbejdskapacitet og leverer gennemtænkte resultater af høj faglig kvalitet.
  • Har gode sprogkundskaber, primært engelsk, men også gerne andre sprog.
  • Har interesse for/erfaring med at arbejde i politisk styrede organisationer eller interesse for politik – gerne kulturpolitik.
  • Har gode analytiske evner.
  • Skriver godt på dansk og engelsk.
  • Er serviceminded, fleksibel og har godt humør.
  • Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til og erfaring med arbejdet i centraladministrationen.
Vi forestiller os, at du enten er nyuddannet eller har op til et par års erhvervserfaring.

Departementet lægger vægt på, at medarbejderne har brede kompetencer. Du kan derfor indgå i opgaveløsning på tværs af centrene i departementet alt efter behov.

Vi tilbyder…

Kulturministeriet er en attraktiv og professionel arbejdsplads med højt ambitionsniveau. Vi ønsker at fastholde dygtige medarbejdere og tilbyder gode karrieremuligheder. Du vil hurtigt få stort selvstændigt ansvar og gode muligheder for at udvikle dig. Du vil blive en del af en arbejdsplads, der organiserer sig efter de politiske mål, og som arbejder aktivt for at nå dem. I ministeriet arbejder vi dynamisk med vores interne organisering, så vi kan levere hurtigt og effektivt.

Du vil få en varieret hverdag tæt på de politiske beslutninger, hvor der er fokus på – ofte med kort frist – at levere løsninger, der står på et solidt fagligt, juridisk og økonomisk grundlag.

Du vil få gode og ambitiøse kolleger. Vi bakker hinanden op for at opnå de bedste resultater.

Om os

Center for Medier, Jura og Ophavsret varetager opgaver inden for områderne internationalt kultursamarbejde i FN, EU, Norden mv, international kulturudveksling, ophavsret, medier og jura.

Vi arbejder teambaseret i 4 teams: medier, jura, internationalt samarbejde og ophavsret samt et chefteam. Vi arbejder målrettet og effektivt med de opgaver, vi skal løse. Faglighed og kvalitet er styrende faktorer for os.

Vi lægger vægt på initiativ og på at være en troværdig samarbejdspartner.

Ansættelsesvilkår

Der er tale om en fuldmægtigstilling på fuld tid. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem staten og Akademikerne. Du skal være indstillet på rejseaktivitet i udlandet gennemsnitligt 1-2 dage om måneden.

Forventet tiltrædelse er senest 1. juni 2021.

Yderligere oplysninger

Du kan få yderligere oplysninger om stillingerne ved at kontakte kontorchef Nicky Trebbien på mail ntv@kum.dk. Eventuelle praktiske spørgsmål i forbindelse med din ansøgning kan rettes til HR-Partner Anne Sofie Eilertsen på telefon 30 93 40 36 eller på mail ane@kum.dk. Du kan læse mere om Kulturministeriet på www.kum.dk.

Ansøgning

Ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på www.kum.dk/job senest den 11. april 2021. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen”. Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag. Vi forventer at afholde jobsamtaler i uge 16.

Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret