BRØNDBY KOMMUNE

Automatiserings- & Digitaliseringsmedarbejder

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job

Brøndby Kommunen går målrettet efter at anvende digitalisering i udviklingen af kommunen. Derfor hæver vi ambitionsniveauet, og har bl.a. netop reorganiseret IT & Digitaliseringsafdelingen mod mere faglighed og ansvar og søger derfor nu en række nye medarbejdere til tre teams.

Bliv en del af et fagligt stærkt team

Er du indstillet på en række spændende udfordringer og muligheder for at løfte niveauet for kommunens IT og digitalisering, så søger vi en ny kollega til især arbejdet med automatisering og digitalisering.

Du vil indgå i en IT & Digitaliseringsafdeling bestående af 20+ medarbejdere i tre teams. Du vil indgå i Applikations & Udviklingsteamet. Derudover er der et Infrastruktur & Sikkerhedsteam samt Projektleder & Administrationsteam. Vi forsøger at etablere et miljø hvor alle kolleager søger automatisering i deres respektive ansvarsområder. Du vil sandsynligvis få stærke relationer til især til Digitaliserings & Grænseflade-medarbejder samt Exchange, Office365 & SharePoint-medarbejder. Du vil endvidere indgå i et netværk med andre automatiseringsmedarbejdere i ti nærliggende kommuner.

Arbejdsområde

Vi søger en medarbejder, der vil være med til at opbygge automatiserings- og digitaliseringsområdet. Vi forventer at du sætter dit præg. Dine primære kompetencer og opgaver vil være at udvikle. Men vi ser det som del af følgende vision:

  • For det første skal du være opsøgende og inspirerende over for forretningen. Forstå forretningens behov og kunne se og formidle muligheder for digitalisering og automatisering.
  • Herefter skal du anvise den rigtige tekniske løsning. Selvom du er udvikler og motiveres af at bygge løsninger, er det vigtigt, at førstevalget er, om muligt at anvise en eksisterende IT-løsning eller et standardprodukt.
  • Når løsningen på forretningens udfordringer er at udvikle, så bør der i udgangspunktet stræbes efter at få mest muligt foræret, at gøre det simpelt og hurtigt. Her ser vi stort potentiale i at udnytte Microsoft som fundament. Dvs. Microsoft Power Platform: Power Automate, Power Apps, Power BI samt SharePoint og Office365. Det er et område som Microsoft udvikler og som du og Kommunen kan udvikle sig med. Endvidere kan der trækkes på den såkaldte ”Fælleskommunale infrastruktur” ift. APIer o.l.
  • Microsoft standardkomponenter har sine begrænsninger, hvorfor der forventes udvikling og automatisering ved brug af PowerShell samt udvikling i Azure samt udvikling af Web Apps ved eksempelvis brug af .NET eller Java.

Den Microsoft-baserede platform skal først opbygges. Til RPA har der hidtidigt været anvendt WinAutomation, hvilken er overtaget af Microsoft Power Automate, hvorfor eksisterende løsninger skal migreres. SharePoint Online og Office365 skal snarest etableres af dine kollegaer, men om muligt kan du deltage i arbejdet. Dette er muligheden for at bygge rigtigt fra start og at være med på rejsen.

Projekter og opgaver

Følgende er en blanding af eksempler på afsluttede, igangværende og planlagte projekter. Noget skal videreudvikles. Noget skal re-udvikles i vores nye setup. Noget er nye udviklingsprojekter. Nedenstående er udtryk for kommunens nuværende niveau, men ambitionen er at komme videre.

  • Dashboard, BI eller visualisering.  Det kan eksempelvis være fremvisning af telefonomstillingsdata. Eller fremvisning af erhvervsoverblik, ved udtræk CVR data og kategorisering af hvilke brancher der er i kommunen, hvilke størrelser, hvilken vækst o.l. F.eks. ved brug af Microsoft PowerBI og SQL
  • Robot Proces Automatisering. Eksempelvis udtræk af metadata fra skannet dokumentarkiv og overførelse til ESDH-system, f.eks. ved brug af PowerShell samt WinAutomation eller Microsoft Power Automate, SQL.
  • Blanketter Eksempelvis ”Request for IT” og Mastercard bestillingsblanket, f.eks. ved brug af SharePoint.
  • Godkendelsesprocesser. Eksempelvis medarbejderforespørgsler om køb af IT-devices med godkendelse fra nærmeste leder, f.eks. ved brug af SharePoint, Power Automate, Teams, Outlook, AD, PowerShell.
  • Webapplikationer. Eksempelvis webshop til bestilling af IT-udstyr, f.eks. ved brug af .NET API og Angular.
  • Dokumentstyring. Eksempelvis simpel kontraktstyringssystem, f.eks. ved brug af SharePoint.
  • Lister: I alle organisationer findes der mange Excel-filer der er kimen til diverse digitaliseringer, ved brug af eksempelvis SharePoint og Power Platformen.
  • Grænseflader. Eksempelvis overførelse af fakturadata fra et mødebookingsystem til økonomistyringssystem, f.eks. ved anvendelse af server til udveksling af snitfladefiler og PowerShell eller indhentning af data fra et API til bearbejdelse eller anvendelse i andet system.
  • ·       Dataudtræk og oprydning. Eksempelvis svar til forvaltninger ud fra en offentlig database: CPR/DPR, CVR o.l. F.eks. ved brug af PowerShell og SQL.

Kompetencer

  • Relevant teknisk uddannelse
  • Interesse eller erfaring med Power Platform: Power Automate (WinAutomation), Power Apps, Power BI, samt SharePoint og Office365.
  • Interesse eller erfaring med PowerShell, SQL, API og general databaseforståelse
  • Interesse eller erfaring med Azure og webapplikationer eksempelvis Visual Studio, .NET, C#, API
  • Interesse eller erfaring med dokumentation eksempelvis Azure DevOps, Github o.l.
  • Interesse eller erfaring med projektledelse, behovsafdækning, procesbeskrivelser og general forretningsforståelse

Vi tilbyder

Vi tilbyder et spændende og udfordrende job med mulighed for udvikling i en organisation der vil op på næste niveau. Du får dygtige og engagererede kollegaer der søger stærk faglighed. Vi tilbyder et miljø med plads til at lære, hvor man deler ideer og erfaring. Der er allerede booket deltagelse i seks dages kursus i Power Platform, sammen med dit kommende netværk. Det vigtigste er ikke at du kan alt, men at du er interesseret og har mod på udfordringer og mod på at lære i takt med udfordringer. Vi ønsker at du er med til at bestemme.

 

Har du spørgsmål til stillingen er ud velkommen til at kontakte IT & Digitaliseringschef Asger Jacobsen på 2460 2779. Ansøgningsfrist tirsdag d. 25. maj og afslutning af rekruttering inden 1. juni. mhp. tiltrædelse snarest muligt.

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 35.500 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

 

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret