KØBENHAVNS KOMMUNE

(Udløbet) Afdelingsleder (sygeplejerske) til Bispebjerghjemmet

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Afdelingsleder, sygeplejerske, med selvindsigt og fokus på kvalitet søges til Bispebjerghjemmet – et velfungerende plejehjem på Nørrebro fra 1. august 2021.

Har du lyst til at være en del af et særdeles velfungerende plejehjem med en stærk kultur? Så er du måske vores nye lederkollega.

Bispebjerghjemmet summer af en imødekommende atmosfære. Her hersker en ånd af kreativitet, medmenneskelighed, faglig stolthed og identitet. Vi har opbygget en stærk fælles kultur omkring vores tre værdier: At være nysgerrig, at fremme optimisme, at skabe balance.

Vi søger en anerkendende afdelingsleder med selvindsigt, naturlig autoritet og faglig viden, som er god til at beskrive og oversætte målsætninger, prioritere opgaver samt styrke og delegere kompetencer.

Hvem er du, og hvad bliver dine opgaver?
Du bliver leder af en afdeling med to teams, som hver har en beboerkoordinator. Vi arbejder på at integrere de to teams endnu mere, derfor skal du kunne skabe en positiv samarbejdsånd både i hverdagen og i pressede situationer. Du kan holde fokus på kvalitet, skabe overblik og koordinere de samlede opgaver i afdelingen.

Du kan konkretisere strategier og målsætninger, så medarbejderne kan omsætte dem i det daglige arbejde og fremme læring gennem refleksion. Du skal være på forkant med beboernes behov og sammen med dine to teams finde gode og holdbare løsninger for beboerne samtidig med, at du har øje for helheden.

Du vil desuden blive nøgleperson for udvalgte indsatsområder og netværk på tværs af huset. Derudover forventer vi, at:

  • du har erfaring inden for demens, geriatri, neurologi eller hjerneskadeområdet
  • du har erfaring med ledelse
  • du har flair for dokumentation, vagtplanlægning samt budget/økonomi
Hvem er vi – en arbejdsplads med høj faglighed og medindflydelse
Bispebjerghjemmet er kendt for at have en høj og sikker faglighed med et helt særligt blik for hver enkelte beboer. Vi har mange aktiviteter og træningstilbud for hele huset og på de enkelte etager. Vi søger målrettet at styrke hverdagsdemokratiet, så vi sammen med beboere og pårørende sikrer, at beboerne har indflydelse på deres egen dagligdag.

Bispebjerghjemmet har en fagligt velfunderet og ambitiøs ledergruppe, som arbejder med en meningsfuld hverdag på den korte bane og med fælles strategiske indsatser på den lange bane, så vi kan fremtidssikre vores solide kvalitetsarbejde. Lige nu er vi udpeget til et 4-årigt projekt om måltider, brugerinddragelse og bæredygtig mad.

Vi har et godt tværfagligt samarbejde mellem afdelingerne og med træning, aktivitet, service og produktionskøkken, hvilket kan få tingene til at ske hurtigt og med stor fleksibilitet. Vi vægter højt, at Bispebjerghjemmet er en attraktiv arbejdsplads, hvor medarbejderne har indflydelse på egen arbejdssituation og får deres kompetencer sat i spil.

Vi har en del interne faglige netværk (demens, kost & måltider, forflytning, inkontinens, arbejdsmiljø og praktikvejledning). Medarbejdere fra alle teams indgår i disse netværk.

Praktisk information
Bispebjerghjemmet er gennemgribende renoveret i 2009 og har 90 to-rums boliger fordelt på tre afdelinger. Hver afdeling består af to teams. Vi har mange gode fælleslokaler, eget produktionskøkken, café og en dejlig have. Vi er ca. 80 fastansatte. Ledergruppen består af forstander, tre afdelingsledere og service/køkkenchef. Klik her og læs mere om, hvem vi er.

Stillingen er på 37 timer ugentligt med opstart den 1. august 2021 eller efter aftale. Planlagt ferie respekteres. Løn og arbejdsforhold efter gældende overenskomst.

Hvis du har brug for mere information om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte forstander Helle Ravn på 2479 5408.

Vi vil meget gerne have din motiverede ansøgning via nedenstående link senest tirsdag den 11. maj 2021
Første samtale afholdes den 17. og 18. maj 2021 og anden samtale afholdes den 25. maj 2021.
Kandidater, der går videre til anden samtale, vil blive bedt om at udfylde en personlighedstest, som indgår i ansættelsesudvalgets samlede vurdering.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.dk, Facebook og LinkedIn.

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret