Aarhus Kommune

(Udløbet) Afløsere til det nye demensplejehjem Skovvang

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job

Ferieafløsere eller faste afløsere ved kurser og uddannelse.

Vi kan tilbyde dig at blive en del af et fantastisk team på demensplejehjemmet Skovvang, hvor vi arbejder med komplekse borgerforløb hos borgere med demens. Din kommende kollega fortæller; ”Vi har en god kultur, hvor vi som kolleger kan sige både det gode og det svære til hinanden”. ”Jeg startede her som nyuddannet og har rykket mig både fagligt og personligt”.

Om jobbet:

Skovvang er fuldstændig nybygget og vi flytter ind fra slutningen af april 2021. Huset har plads til 125 beboere fordelt på 4 afdelinger samt 20 pladser på korttidsafsnittet. Vi er over 250 ansatte på matriklen med mange funktioner. Foruden boliger og kortidsafsnit rummer matriklen også et specialiseret dagcenter for hjemmeboende borgere med demens.

Vores beboere har alle demens i en fremskreden fase med deraf følgende komplekse problemstillinger i relation til bl.a. adfærd. Det er fortrinsvist ældre borgere men vi har også enkelte yngre beboere. Vi har en mindre gruppe beboere med Huntingtons sygdom, så alt i alt er viften af faglige udfordringer bred. Vi arbejder målrettet på at hjælpe den enkelte borger i forhold til netop dennes udfordringer med udgangspunkt i personcentreret omsorg.

Hos os er du derfor garanteret faglig udfordring og fokus på tværfagligt samarbejde. Dine kollegaer vil være sygeplejersker, sosu-assistenter, sosu-hjælpere, diætister, ernæringsassistenter, husassistenter fysio- og ergoterapeuter.

 

Stillingerne er indenfor det døgndækkede område.

 

Opgaver på Skovvang:

·         Rolle som kontaktperson i borgerforløb

·         Sygepleje der retter sig imod borgers behov

·         Dokumenterer og videregiver faglige informationer i relation til borgers forløb

·         Skabe sammenhæng i borgers hverdag og forløb mellem vagterne og ved overlevering

·         Observationer i forbindelse med borgers funktionsevne og helbred

·         Samarbejder med de øvrige faggrupper om borgers mål og plan

 

Din profil:

  • Du er ufaglært, gerne med erfaring indenfor pleje og omsorg
  • Du ønsker at være en del af kernetroppen i kampen for at mennesker med svær demens får det bedst mulige liv på egne præmisser
  • Du arbejder ud fra et mål om at fremme borgers selvstændighed i eget liv
  • Du betragter pårørendesamarbejde som en integreret del af din faglige indsats
  • Du har erfaring med at dokumentere den udførte sygepleje og videregiver faglige informationer
  • Du har et godt overblik og prioriterer selvstændigt i opgaverne
  • Du bidrager til at koordinere sammenhængende borgerforløb i en tværprofessionel og tværsektoriel indsats
  • Du er borgers garant for sikkerhed, nærvær samt god pleje og omsorg  

 

Derfor skal du vælge os:

Vi er stolte over de tilkendegivelser, som vi modtager fra pårørende. De oplever en medarbejdergruppe, som er venlige, imødekommende og meget omsorgsfulde.

 

Vi arbejder fokuseret med personcentreret omsorg og demensfaglig tilgang.  Vi prioriterer kompetenceudvikling såvel mono- som tværfagligt. Det er ofte nødvendigt at tænke nyt i de komplekse og alsidige borgerforløb og hverdagen bliver aldrig rutine.

 

Vi tilbyder derudover:

 ·         Et helt nybygget plejehjem til mennesker med demens i sen fase

·         Et arbejdsmiljø med tæt og daglig sparring fra kollegaer og nærmeste leder

·         En glad og åben kultur, hvor vi løfter i flok

·         Et varmt, rummeligt hverdagsliv for alle og en atmosfære af tryghed og ro for vores borgere, så vi skaber rammer for trivsel i fællesskabet

·         Et grundigt introduktionsforløb med en mentor i afdelingen

·         En mulighed for kompetenceudvikling, så du altid føler dig rustet til opgaven

 

Vi hilser dig varmt velkommen i teamet.

 

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingerne ønskes tiltrådt snarest eller d. 1. juni 2021.

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

 

Hvis du vil vide mere:

Se vores hjemmeside på www.demenscentrum.dk

Du kan også lære os lidt bedre at kende på Linkedin    

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Louise Bech Nielsen på tlf. 4189 1617 eller mail: lobn@aarhus.dk

  

Ansøgning:

Klik på ”søg jobbet” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

 

Vi oplever at kvittering for ansøgningen og invitation til jobsamtale havner i spam-filtre, så vær venligst opmærksom på dette.

 

Ansøgningsfristen er den 10. maj 2021.

 

Vi forventer at afvikle jobsamtaler løbende.

 

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.

 
  
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune: 
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.

Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Hvis du vil vide mere om Sundhed og Omsorg, opfordrer vi dig til at gennemgå online mini-kurset ”Velkommen om bord” på Aarhus Kommunes kursusportal, Eloomi. Kurset er lavet til nye medarbejdere og præsenterer dig for vores organisation, strategi og centrale temaer. Bliver du inviteret til samtale, forventer vi, at du som en del af din forberedelse har gennemført kurset. Kurset tager cirka en halv time.
Du skal bruge Microsoft Edge eller Google Chrome browser. Internet Explorer kan ikke køre Eloomi 
For at kunne tilmelde dig og gennemgå kurset skal du, hvis du ikke er ansat i Aarhus Kommune, oprette dig som bruger af Eloomi med dit cpr-nr. 
Du finder Eloomi på: Aarhus Kommune | Login (eloomi.com)
1. Indtaste dit navn, efternavn og din e-mailadresse
2. Under ”TEAM” vælge ”Borger”
3. Trykke ”Opret bruger”
Du får nu tilsendt en aktiveringsmail, hvor du kan oprette en kode. Koden skal bestå af minimum otte karakterer og indeholde både store og små bogstaver, tal og specialtegn. 
Tryk nu ”Aktiver bruger”. 
Herefter har du adgang til Eloomi og de borgerrettede kurser, vi udbyder – herunder ”Velkommen om bord”.
 
 
Leder- og medarbejderroller
Via linket nedenfor finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret