ODENSE KOMMUNE

Assisterende rehabiliteringsleder til Natgruppen

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Vil du være med til at udvikle det nære, rehabiliterende sundhedsvæsen? Er du stolt af det, som du kan? Har du lyst til at motivere dine medarbejdere til også at være stolte af deres rehabiliterende arbejde? Og vil du være med i et spændende ledelsesteam?

Så er du måske vores nye assisterende rehabiliteringsleder til det bydækkende Natområde i Odense Kommune - Natgruppen. Vi et lederteam, bestående af en rehabiliteringsleder og tre assisterende rehabiliteringsledere, der varetager natorganisationen i Odense Kommune.

Om jobbet
Som assisterende rehabiliteringsleder har du ansvaret for den daglige drift af dit område - med det følger fagligt ledelses- og personaleansvar for ca. 45 medarbejdere med tilpas ledelsesmæssig understøttelse i planlægningsopgaven.

Natorganisationen er delt op i 3 områder. Du får økonomisk medansvar for eget område. En del af dine opgaver vil være vedrørende vores dokumentationssystem Nexus. Du er medvirkende til at medarbejderne arbejder ihærdigt med Nexus og du får ansvar for at medarbejderne arbejder ud fra de rammer og mål, der er omkring Nexus.

Du skal sammen med medarbejderne oversætte og omsætte forvaltningens og natområdets mål og retning til handling.

Din opgave bliver også at skabe motivation og vise retning gennem involvering og dialog med medarbejderne. Seneste trivselsmåling fra 2020 peger på sund trivsel blandt medarbejdere, men der er fortsat udviklingsområder at arbejde med.

Det kræver, at du tydeligt kan omsætte og oversætte de mål, som natområdet sætter, så vi sammen skabe fælles retning og forståelsen af opgaverne.

I hverdagen refererer du til rehabiliteringslederen, som er din nærmeste leder. Du indgår i et lederteam, hvor omdrejningspunktet er sparring, erfaringsudveksling, udvikling og glæde og smil i arbejdet vægtes højt. Du indgår som alle andre chefer, ledere og medarbejdere i forskellige kompetenceudviklingstiltag og mødefora. Samtidig tilbyder vi et individuelt introduktionsprogram skræddersyet til dig.

Din arbejdsuge er 37 timer, men med indbygget fleksibilitet som er tilpasset hverdagens mange og spændende opgaver. Derfor hiver du ofte den bærbare computer frem, når tiden og opgaven passer og stiller også gerne op til et aftenmøde og besøger nattevagterne om natten.

Vi bestræber os på at være på kontoret 8.00 - 15.00 i hverdagene, herudover har du vagtuge hver 3. uge. Du skal forvente, at du af og til skal besøge medarbejderne om natten, da vi ønsker en faglig og nærværende ledelse som møder sine medarbejdere. Vi prioriterer et godt arbejdsmiljø og høj faglighed i Natgruppen.  

Om dig
Du brænder for rehabilitering - herunder at lede både monofagligt og tværfagligt sammensatte medarbejdergrupper. Du har flair for eller lysten til at lære økonomistyring, som skal holdes indenfor en økonomisk ramme, samtidig med vi udvikler den rehabiliterende tilgang. Vi forventer, at du
  • Har en sundhedsfaglig uddannelse og udviser et højt fagligt niveau. Du kommer med en gennemført / påbegyndt lederuddannelse – eller har lyst og mod på ledelse og på at begynde på en lederuddannelse indenfor rimelig tid.
  • Ser arbejdet med velfærdsteknologiske løsninger, som del af en mulighedskultur. Du trives med at bidrage til styring og videreudvikling af den udvikling, der fortsat skal til på natområdet og i det nære sundhedsvæsen.
  • Skaber gode samarbejdsrelationer gennem anerkendende og god kommunikation - både internt og eksternt med de mange samarbejdspartnere. Du agerer naturlig personaleleder – ved natbesøg hos medarbejderne, ansættelser, afskedigelser, personalesamtaler, team- og personalemøder. Der forekommer en del driftsopgaver såsom vagtplanlægning.
  • Indtræder som del af et fællesskab, hvor vi naturligt arbejder med social kapital og passer på værdien i denne.
Personligt
Du er en kreativ, tænkende person, der evner at omsætte dine idéer i hverdagen og få følgeskab af medarbejdere.
  • Du er rolig, fleksibel og pragmatisk samtidig med, at du formår at skabe rum, rammer og struktur for medarbejderne. Du har en anerkende tilgang.
  • Du agerer konstruktivt i en travl og uforudsigelig hverdag, med mange bolde i luften, ved at arbejde vedholdende og i højt tempo, samt prioritere opgaverne - men husker også at trække stikket ud.
  • Du er smilende og imødekommende - og har let til grin.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Tiltrædelse ønskes pr. 1. juli 2021.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte rehabiliteringsleder Pernille Hilbert 6551 3937 eller 2428 8838, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Læs mere om Odense Kommunes ledelsesgrundlag ”Ledelse i udvikling”.
Læs mere om vores forvaltning, vores rehabiliteringsforløb og borgergrupper. 
Læs mere om roller og ansvarsbeskrivelse i Ældre- og Handicapforvaltningen.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 13 maj 2021. Bemærk vi indkalder med kort varsel.
Vi forventer at holde 1. samtalerunde den 18. maj 2021 og 2. samtalerunde finder sted den 26. maj 2021.

Kandidater som inviteres til 2. samtale, vil blive bedt om at udfylde en personprofilanalyse i perioden mellem de to samtaler. Du kan også blive bedt om at udarbejde en case ved anden samtalerunde, samt præsentere referencer.
 

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret