Afdelingsleder til Forebyggelse & Rusmidler i Odder Kommune | JobDanmark
ODDER KOMMUNE

(Udløbet) Afdelingsleder til Forebyggelse & Rusmidler i Odder Kommune

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job

Brænder du for at gøre en forskel, evner du at sætte borgeren først, og kan du sætte mål og retning for engagerede og fagligt stærke medarbejdere, så er du måske vores nye afdelingsleder til Forebyggelse & Rusmidler.

Vi søger en engageret, erfaren og dygtig personaleleder, der kan stå i spisen for driften og den videre udvikling af kerneopgaven i Forebyggelse & Rusmidler. Som Afdelingsleder skal du lede ca. 14 kompetente og selvstændige medarbejdere i en strategisk retning så alle kompetencer kommer i spil.

Om Forebyggelse & Rusmidler

Forebyggelse & Rusmidler varetager Odder Kommunes forebyggende og behandlende tilbud i forhold til borgere over og under 18 år med en rusmiddelproblematik.

Forebyggelse & Rusmidler løser en lang række forskelligartede opgaver målrettet en meget bred målgruppe. Afdelingen yder råd og vejledning, behandlings- og støtteforløb, herunder bostøtte, mentor- og kontaktpersonforløb. Fælles for tilbuddene er, at der er tale om helhedsorienterede løsninger med afsæt i den enkelte borgers behov og livssituation. Afdelingen har fokus på børne- og familieperspektivet samt inddragelse af netværk og forældre. Forebyggelse, tidlig opsporing og indsats vægtes højt i afdelingens arbejde og blandt andet er koordinationen af SSP-samarbejdet forankret i Forebyggelse & Rusmidler. Endvidere er projekterne BRUS og Okay Ung også forankret i huset.

Forebyggelse & Rusmidler er kendetegnet ved fagligt stærke og selvstændige medarbejdere, der er dygtige til at tænke i alternative løsninger til gavn for borgeren. Afdelingen er i løbet af de sidste tre år vokset til dobbelt størrelse, og der er derfor fortsat fokus på at udvikle et fælles fundament og skabe en ny identitet samt en fælles retning for afdelingens opgaver og indsatser.

Afdelingen består af 12 medarbejdere, organiseret i to teams, og en timelønsansat administrativ medarbejder og lægekonsulent.

Retningssættende for Forebyggelse & Rusmidlers mål og kerneopgave er bl.a. strategien for det specialiserede socialområde samt Børne- og Ungepolitikken for Odder Kommune.

Du kan læse mere om Forebyggelse & Rusmidler på Odder Kommunes hjemmeside.

Om stillingen

Som afdelingsleder vil du referere til virksomhedslederen for Forebyggelse & Rusmidler. Virksomhedslederen har endvidere ledelse af Ungeenheden og Myndighed på Det Specialiserede Socialområde. Du vil derfor være en af to afdelingsledere under virksomhedslederen. Der er et tæt samarbejde og fokus på en tværfaglig ledelsespraksis. Endvidere er der også tæt samarbejde med Børne- og Familiecentrets ledelse og ledelsen på Det Specialiserede Socialområde.

I Forebyggelse & Rusmidler er der også et projekt- og udviklingsteam, som refererer direkte til virksomhedslederen, men som har tæt samarbejde med afdelingslederen.

Du vil få ansvar for den daglige ledelse og drift af afdelingen. Herudover skal du sammen med virksomhedslederen sætte fælles mål og retning for afdelingen, og du skal gå forrest i implementeringen af vision, strategi, mål og indsatser.

Du skal desuden varetage den direkte personaleledelse af ca. 14 medarbejdere. Det betyder eksempelvis, at du skal sikre faglig sparring af medarbejderne. Du skal have særligt fokus på udvikling af den enkelte medarbejder og på den fælles kultur, hvor helhedsorientering og fleksibilitet er nøgleord.

Forebyggelse & Rusmidler har en bred vifte af samarbejdspartnere både internt og eksternt, og du vil derfor i forskellige sammenhænge skulle repræsentere afdelingen og sammen med de øvrige ledere sikre rammer for at opgaver kan løses sammen og på tværs i Odder Kommune.

Du vil desuden skulle indgå i netværket Stof- og Alkoholfagligt Forum.

Følgende konkrete opgaver venter for dig som ny afdelingsleder:

  • Udvikling af tilbuddene ift. Odder Kommunes overordnede budgetmål
  • Fortsætte implementeringen af de Nationale Retningslinjer i samarbejde med medarbejdere og Socialstyrelsen
  • Udvikling af tidlig forebyggende indsatser
Din profil

Vores forventninger til dig som afdelingsleder er, at du:

  • Har indsigt i området og kendskab til den lovgivning, der regulerer området, herunder har viden om mennesker i livskrise
  • Har erfaring med ledelse/personaleledelse og gerne en diplomuddannelse
  • Evner at være nærværende, synlig og tilgængelig for medarbejderne
  • Har vilje til og evner at samarbejde og optræder empatisk, lyttende og inddragende i dialogen med medarbejdere, borgere og samarbejdspartnere
  • Motiveres af den tværfaglige ledelsespraksis og gerne har erfaring hermed
  • Har respekt for forskelligheden blandt medarbejderne og fokus på at understøtte medarbejdernes evne til at finde alternative løsninger
  • Har balanceret fokus på både drift og udvikling og evner at sikre implementering helt i bund
  • Er handlekraftig og kan skære igennem, når det er nødvendigt
  • Optræder professionelt og med stor integritet, ro og ordentlighed, også i tilspidsede situationer
  • Trives i et aktivt og levende miljø med en fri og humoristisk omgangstone.
Ledelse i Odder Kommune

Odder Kommunes ledelses- og organisationsgrundlag danner et fælles sprog om ledelse og sætter rammen for, hvordan vi arbejder med ledelse i Odder Kommune.

Stillingen som afdelingsleder i Forebyggelse & Rusmidler er med afsæt i ledelses- og organisationsgrundlaget defineret som leder af medarbejdere. De generelle forventninger til ledere af medarbejdere i Odder Kommune er beskrevet i lederprofilen, som sammenfatter de kapabiliteter, lederen skal besidde, den adfærd lederen skal udvise, samt de resultater lederen skal forfølge.

Du kan finde ledelses- og organisationsgrundlaget i sin helhed samt beskrivelsen af lederprofilen på Odder Kommunes HR-portal.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes tiltrådt den 1. juni 2021.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med den relevante faglige organisation i henhold til gældende overenskomst og med afsæt i grundlønstrin 47.

Yderligere information

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Virksomhedsleder Mette Nautrup Bruun på telefon 3051 9014.

Ansøgning

Hvis du ønsker at søge stillingen, skal det ske online. Klik på "Send ansøgning", indtast persondata og upload din ansøgning med relevante bilag.

Ansøgningsfristen er søndag den 11. april 2021.

Første samtale forventes afholdt onsdag den 21. april og anden samtale forventes afholdt mandag den 26. april. For kandidater, der går videre til anden samtale, forventer vi at gennemføre en persontest ligesom vi forventer at kunne indhente referencer mellem første og anden samtale.

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=9537ce02)
Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret