Københavns Universitet

AC-sekretær til Rektorsekretariatets forkontor

Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Rektorsekretariatet er nærmeste stab for universitetets rektor, prorektorer og universitetsdirektøren, som udgør universitetets samlede direktion. Rektorsekretariatet leverer strategisk sparring og daglig administrativ understøttelse til universitetets bestyrelse, rektorat, ledelsesteam og en lang række andre ledelsesfora. Forkontoret er Rektorsekretariatets nervecenter, som sikrer en smidig hverdag for det samlede rektorat og er med til at sikre en professionel betjening af rektoratet. Forkontoret får sagsflow, mødebetjening, kalender, og praktisk-administrative forhold til at gå op i en højere enhed for Rektorat, Rektorsekretariat og det samlede universitet. I efteråret 2020 har man besluttet at tilføje AC-kompetencer til forkontorets stærke HK-kompetencer for i endnu højere grad at styrke Rektorsekretariatets rolle som ledelsessekretariat.

Rektorsekretariatet søger derfor nu en AC-sekretær med stærke samarbejdsevner, som drives og motiveres af at organisere, koordinere og effektivisere processer.

Om jobbet

Der er tale om en nyoprettet stilling. AC-sekretæren har sammen med det øvrige forkontor og Rektorsekretariatet ansvaret for, at rektoratets hverdag fungerer med prioritering af sager og kalenderstyring, kontakten til universitetet internt og omverdenen i øvrigt. Som AC-sekretær fungerer du som et centralt bindeled mellem rektoratet/Rektorsekretariatet og resten af universitetet men vil også som en del forkontoret udgøre limen internt i Rektorsekretariatet.

Som AC-sekretær i Rektorsekretariatets forkontor skal du blandt andet varetage følgende opgaver:

  • Betjening af rektorat og Rektorsekretariat i tæt samarbejde med HK-sekretærerne (fx deltagelse og opfølgning på postmøder, fordeling af sager, afklaring af tidsfrister og sagsbehandling af akutte sager til rektoratet).
  • Planlægning af og opfølgning på rektoratets møder og beslutninger.
  • Tæt samarbejde med Rektorsekretariatets øvrige enheder om sager, bestillinger mm.
  • Videreformidling og opfølgning på rektoratets bestillinger.
  • Videreformidling af rektoratets tilbagemeldinger på diverse sager.
  • Løbende bistand i forhold til rektoratets bestillinger til FA-enhederne.
  • Sikrer tæt intern koordinering i Rektorsekretariatet.
  • Udarbejdelse og løbende opdatering af rektorsekretariatsvejledning.
Opgaverne løses i et tæt samarbejde med de øvrige kollegaer i forkontoret og det øvrige Rektorsekretariat.

Vi tilbyder

  • Et spændende og udfordrende job hvor du selv er med til at sætte rammerne.
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling på et internationalt orienteret universitet,
  • En arbejdsplads med et højt fagligt niveau, hvor du kommer til at arbejde tæt sammen med engagerede kollegaer.
  • Indblik i beslutningsprocesser tæt på den daglige ledelse af Københavns Universitet.
  • En fleksibel arbejdsplads i hjertet af det historiske København.
Om dig

Du har en relevant kandidatuddannelse. Herudover skal du gerne have flere års erfaring fra en politisk styret organisation, gerne, men ikke nødvendigvis, fra et ledelsessekretariat i den offentlige sektor.

Vi forventer, at du:

  • kan omsætte rektoratets spørgsmål og ønsker til bestillinger til organisationen
  • har god dømmekraft og situationsfornemmelse samt politisk forståelse
  • har stor arbejdskapacitet og et roligt sind også i en travl hverdag
  • har flair for at strukturere, prioritere og skabe overblik
  • er grundig med sans for detaljen og formår at følge dine opgaver helt til dørs
  • har særdeles gode samarbejdsevner
  • kan være fleksibel og tilgængelig, og er indforstået med at stå til rådighed uden for normal arbejdstid og skiftende arbejdstider.
Det vil være en fordel, hvis du har et kendskab til universiteternes rammevilkår og til forsknings- og uddannelsespolitik, men det er ikke et krav.

Ansøgning mv.
Indgiv din ansøgning med CV, eksamenspapirer og en beskrivelse af din faglige profil og særlige kompetencefelt via Københavns Universitets jobportal http://jobportal.ku.dk senest den 25. januar 2021.

Ansættelsessamtaler finder sted i uge 4 mhp. ansættelse pr. 1. marts 2021.

Løn- og ansættelsesvilkår

Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer.

Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem finansministeriet og AC med indplacering som fuldmægtig eller specialkonsulent. Der vil være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Spørgsmål til stillingen kan rettes til sektionschef Tine Brøchner på tlf.: 35 32 64 97.

Om os
Rektorsekretariatet er placeret i Københavns Universitets Fællesadministration og har et tæt samarbejde med Fællesadministrationens øvrige afdelinger universitetets fakulteter om betjening og rådgivning af universitetets øverste ledelse. Rektorsekretariatet ledes af vicedirektør Søren Nedergaard og består af 24 fuldtidsmedarbejdere og 2 studentermedhjælpere. Sekretariatet er inddelt i to sektioner: Jura & Forkontor og Policy & Fora. Sektionen for Jura & Forkontor ledes af sektionschef Tine Brøchner.

Rammen for sekretariatets arbejde er universitetets strategi ”Talent og samarbejde – strategi 2023”, der skal fastholde og udvikle universitetets position som et af Europas bedste universiteter. Universitetet er i omfattende udvikling styringsmæssigt, politisk, økonomisk og organisatorisk, og sekretariatet skal bl.a. sikre, at rektoratet sikkert og på et solidt forvaltningsmæssigt grundlag kan lede universitetet i forandringerne.

Du kan læse mere om Rektorsekretariatet på https://om.ku.dk/organisation/administration/rektorsekretariatet/

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
  • Afstand

    Opret en bruger for at udregne afstand.
  • Geografi:

    1165 København K

  • Oprettet:

    2021-01-06

  • Ansøgningsfrist:

    2021-01-25
  • Typer:

    Fuldtid

Del Link kopieret