Familieretshuset

Analysekonsulent til Familieretshuset - Genopslag

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Brænder du for at bygge og sammensætte data til analyse og kvalitetssikring af produktions- og driftsdata? Motiveres du af, at udarbejde ledelsesinformation og beslutningsoplæg til ledelsen? Så er du måske vores nye kollega.

Når forældre skal skilles, hvis der er uenighed om forældremyndighed, børnenes bopæl, samvær og bidrag. Hvis en dansker skal giftes med en udlænding eller hvis en forælder bliver dement. Kort sagt: Når der sker væsentlige ændringer i familiesituationen, er det ofte Familieretshuset, der vejleder.

Familieretshuset vokser og udvikler sig markant i disse år, og vi har fået flere spændende arbejdsopgaver. Derfor søger vi nu en dygtig intern analysekonsulent.

Kontor for Drift og analyse

Du vil til daglig være en del af et nyoprettet kontor Drift og analyse. Kontoret er under opbygning, og vil få en central og strategisk rolle i implementeringen af det nye familieretlige system. Her samles de driftsunderstøttende funktioner for området Børn og forældreansvar, og kontoret skal sikre og understøtte en effektiv og digitaliseret driftsunderstøttelse.

Drift og analyse har blandt andet ansvaret for at:

  • Understøtte og videreudvikle produktionsstyringen i Børn og forældreansvar
  • Indsamle, bygge og samkøre produktionsdata til løbende opfølgning
  • Udvikle, designe og vedligeholde data og værktøjer til produktionsstyring
  • Analysere, prioritere og tolke på data
Specialistkompetence med fokus på analyser

Vi har brug for en analysekonsulent der kan arbejde selvstændigt, og som trives med at sammensætte og strukturere data. Du skal kunne holde overblik i en kompleks faglighed, og være åben og lyttende i forhold til forretningens behov for data og sammensætning af data. Du skal være med til at analysere og tolke på tallene.

Du får en meget fri rolle i forhold til at bringe løsninger og ideer på banen. Samtidig er der et stærkt fokus på at samarbejde på tværs af hele Familieretshuset.

Derudover forventer vi, at du kan bidrage til et godt og uformelt arbejdsmiljø med højt til loftet.

Du skal gerne kunne bidrage med:

  • Et stort kendskab til og erfaring med udvikling af løsninger i Excel og gerne Power BI
  • Kendskab eller lyst til at lære SQL eller lignende
  • Kobling og samkøring af data fra forskellige systemer ift. opfølgning på produktionen
  • Erfaring med operationalisering og formidling af drifts- og produktionsstyring
  • Udarbejdelse af (letforståeligt) materiale og beslutningsoplæg til ledelsen, herunder grafisk flotte og intuitive data
  • Kvalitetssikring af data
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men du kan f.eks. have en relevant (videregående) uddannelse inden for økonomi, offentlig styring, offentlig administration eller være autodidakt ud i at bygge løsninger i Excel, SQL, VBA, Power BI m.v.

Løn og ansættelsesvilkår

Arbejdsstedet er Familieretshuset i København og ansættelsesområdet vil være Social- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner.

Ansættelsesstedet er Familieretshuset i København.
Der vil i et begrænset omfang være rejseaktivitet til Familieretshusets øvrige lokationer i landet.

Du vil blive ansat i overensstemmelse med gældende overenskomst.
Stillingen er på fuld tid og med tiltrædelse den 1. juli eller snarest muligt derefter.

Er du blevet nysgerrig

Er du blevet nysgerrig og har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Rasmus Hesselborg-Hoy på tlf. 51 63 43 58.

Ansøgning
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ’søg stillingen’ senest den 9. maj 2021.

Vi forventer løbende at holde samtaler i takt med at ansøgningerne kommer ind.

Om Familieretshuset

Familieretshuset åbnede 1. april 2019. Familieretshuset hører organisatorisk og budgetmæssigt under Social- og Indenrigsministeriet. Det er Familieretshusets opgave at behandle sager, som handler om familien i bred forstand. På alle områder handler det om at finde de løsninger, der er bedst for hver enkelt familie. Familieretshuset har afdelinger 10 forskellige steder i Danmark.



Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.



Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret