profile-banner.jpg
Ansøgningsfrist: 2022-08-09
Virksomhed: Region Syddanmark
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret

Smitter dit store engagement af på andre, og får du energi af at få andre til, i samarbejde med dig, at sikre et sundt og sikkert arbejdsmiljø?

Så er det måske dig, som Ambulance Syd søger til en arbejdsmiljøkonsulent. Hos Ambulance Syd vil vi gerne prioritere et godt psykisk og fysisk arbejdsmiljø, og ønsker at styrke arbejdet omkring både forebyggelse og forbedring heraf. Derfor søger vi en arbejdsmiljøkonsulent til disse vigtige opgaver.

Stillingen er placerest i afdelingen Kvalitet, Uddannelse & Arbejdsmiljø, og du vil her arbejde tæt sammen med både vores kvalitetskonsulent og undervisere. Herudover vil du skulle indgå i et nært samarbejde med vores AMR-gruppe, ledergruppe og HR. Du vil gennem netværksgrupper få rig mulighed for sparring og samarbejde med øvrige arbejdsmiljøkonsulenter i Region Syddanmark.

Kvalitet, Uddannelse & Arbejdsmiljø er placeret i Ambulance Syds administration i Odense, sammen med den øvrige administration bestående af 45 engagerede medarbejdere. Kendetegnende for vores administration er, at de fælles opgaver løses gennem dialog og sparring i et uformelt og afslappet miljø.

Stillingen
Der er tale om en koordinerende stilling, hvor du får en rådgivende funktion. Du skal skabe fortsatte forbedringer på arbejdsmiljøområdet via lokale leder og arbejdsmiljørepræsentanter.

Hos Ambulance Syd arbejder vi ud fra ”Vision Zero” - en metode, der i høj grad bygger på troen på, at medarbejderne oftest har løsningerne til at forbedre både sikkerhed og arbejdsmiljø. En del af din arbejdstid vil derfor være ude blandt driftspersonale og -ledere på vores 40 stationer. Der skal derfor navigeres både mellem administrative opgaver på kontoret og opgaver ude på stationer sammen med ledere og arbejdsmiljørepræsentanter.

Herudover vil dine primære opgaver være:

  • Rådgive og støtte ledelsen i forhold til overholdelse af gældende regler inden for arbejdsmiljø- og sikkerhedsområdet
  • Koordinering og ledelse af aftalte projekter på arbejdsmiljø- og sikkerhedsområdet
  • Ansvar for og opfølgning på APV og kemiske risikovurderinger
  • Tilrettelæggelse, udførelse og opfølgning på interne audits
  • Analysere nærved- og arbejdsskadesanmeldelser og finde forbedringer for forebyggelse/minimering af arbejdsskader
  • Rapportering af arbejdsskader i SafetyNet
  • Sikre gennemførsel af sikkerhedsrunderinger ud fra både lovgivning og som en del af et proaktivt arbejdsmiljøarbejde.
  • Styre og opdatere dokumenter og bilag, der vedrører arbejdsmiljøledelsessystemet.
  • Kontakt til Arbejdstilsynet og andre relevante myndigheder inden for området bl.a. i forhold til besøg, eventuelle påbud m.v.
  • Deltage i patientsikkerhedsarbejde/ -opgaver, herunder analyse af arbejdsmiljørelaterede klagesager.

Din profil
Du har en relevant baggrund og/eller uddannelse inden for arbejdsmiljø - sundhed, sikkerhed og miljø og har ligeledes erfaring med at gennemføre projekter eller som LEAN-konsulent.

Herudover er du muligvis den rette til jobbet, hvis:

  • Du er en stærk kommunikator, både skriftlig og mundtligt, og formår at engagere andre i at deltage i at skabe et godt arbejdsmiljø.  Hvis du samtidig har erfaring med at undervise, vil dette være en fordel.
  • Du generelt er god til at prioritere din tid og til at lægge en struktureret plan, for hvordan opgaver løses.
  • Du formår at sætte dig ind i både komplekse problemstillinger samt data – herunder lovgivning.
  • Du får energi af at samarbejde med andre
  • Du selvstændigt formår at tage initiativ til og gennemføre dine opgaver med omhyggelighed.
  • Du har lyst til fortsat at udvikle dig fagligt.
  • Du bidrager både med seriøsitet og godt humør.

Vi tilbyder
Helt overordnet tilbyder vi en unik arbejdsplads, hvor vores fælles kerneopgave gør en menneskelig forskel, men derudover tilbyder vi også en arbejdsplads, hvor:

  • løbende uddannelse og udvikling af kompetencer vægtes højt
  • der er åbenhed og opbakning til idéer og nytænkning.
  • der er et tæt samarbejde og imødekommende kolleger, som brænder for egne og den fælles opgave.
  • harmoni mellem job og privatliv vægtes højt.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer pr. uge. Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Løn forhandles af den faglige organisation ud fra din erfaring, dine personlige kvalifikationer og uddannelsesniveau.

Vil du vide mere?
Ønsker du at høre nærmere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for kvalitet- og uddannelse, Daniel Wittrock på tlf. 52 26 00 05 eller via e-mail: dwittrock@ambulancesyd.dk eller Uddannelseskoordinator Iben Nikolajsen på tlf. 52 26 00 10 eller via e-mail: inikolajsen@ambulancesyd.dk.
 

Ansøgningsfrist
Send din ansøgning, CV og bilag senest tirsdag d. 9. august 2022

Første samtalerunde gennemføres i uge 33 og 2. samtale forventes i uge 34.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Om Organisationen
Ambulance Syd er Region Syddanmarks egen ambulanceorganisation. Vi servicerer borgerne i Region Syddanmark med akut ambulancekørsel og patienttransport. Vi har hovedsæde i Odense, men er til stede på hele Fyn og i Sydvest- og Sønderjylland. Læs mere på vores hjemmeside www.ambulancesyd.dk 

Oprettet:
2022-06-21
Ansøgningsfrist:
2022-08-09
Jobtype:
Fuldtid

Måske kunne du også være interesseret i et af disse: