Kalundborg kommune

(Udløbet) 1 Medarbejder søges til spændende projekt – Afklaring af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere

Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job

Om jobbet

1 Medarbejder søges til spændende projekt – Afklaring af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere

Kalundborg Jobcenter har fået tilsagn om deltagelse i projekt "Afklaring af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere",  et projekt for aktivitetsparate modtagere af kontanthjælp, som skal sikre,  den del af målgruppen, som har modtaget kontanthjælp i en periode på mere end otte ud af seneste 10 år, afklares i forhold til, om de forsat skal være på kontanthjælp og hjælpes ud i en virksomhedsrettet aktivitet eller (små)job, eller om de er i målgruppe for f.eks. ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension.

Vi søger derfor 1 personlig jobformidler, der skal arbejde med dette projekt, i samarbejde med jobcenterets medarbejdere.

Der er i projektbeskrivelsen defineret en indsatsmodel som bygger på eksisterende viden. Målgruppen er borgere langt fra arbejdsmarkedet. Derfor består indsatsen af en intensiv straksafklaring af målgruppen.

Forløbet er mestrende i sin tilgang og bygger på viden fra både Flere skal med, JobFirst og BeskæftigelsesIndikatorProjektet:

  • ”Virkeligheden virker” - det at komme ud på en ordinær arbejdsplads med kollegaer og meningsfulde opgaver løfter borgerne tættere på job.
  • ”Medarbejdere virker” – en tillidsrelation til en primær kontaktperson, der tror på borgernes jobmuligheder øger chancerne for at komme i job.

Hvilke opgaver skal der overordnet arbejdes med

  1. At understøtte, at flest mulige borgere i målgruppen opnår hel eller delvis fodfæste på arbejdsmarkedet i form af ordinære timer
  2. Er borgeren i målgruppen for ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension, skal borgerens sag forberedes til rehabiliteringsteamet. Vurderingen heraf skal bl.a. baseres på en virksomhedsrettet tilgang.

Den virksomhedsrettede indsats er det redskab af beskæftigelsesindsatserne, der har den største effekt for borgere i udkanten af arbejdsmarkedet. Derfor er det vigtigt, at der er fokus på at hjælpe borgerne ud på ordinære arbejdspladser, hvor de løser opgaver sammen med kolleger ansat på ordinære vilkår.

For stillingen gælder det at du skal:

    • Bidrage med at finde virksomhedspladser, hvor borgeren kan komme i praktik
    • Sikre, at borgerens erfaringer, evner og jobmål omsættes til konkret jobfunktion på ordinære arbejdspladser.
    • Støtte borgeren i gennemførelsen af de planlagte aktiviteter herunder virksomhedsbesøg og snusepraktikker samt sørge for løbende opfølgning med kontaktpersonen på virksomheden, når borgeren er i praktik.
    • Støtte borgeren i at håndtere andre udfordringer i hverdagen, i det omfang det er relevant.
    • Sikre at der afholdes hyppige opfølgningsmøder med deltagelse af borger, sagsbehandler samt øvrige instanser i kommunen som kan være relevante i forhold til borgerens sag
    • Bygge bro til det ordinære arbejdsmarked
    • Være medansvarlig for forløbets retning og gennemførelse sammen med sagsbehandler.
    • Koordinere kontakt ift. fx sundhedsvæsenet og socialforvaltningen i samarbejde med myndighed for at sikre igangsættelse af indsatser på andre områder samt sikre, at disse indsatser spiller sammen med beskæftigelsesindsatsen.

 

Din profil

Om dig
Du har en relevant faglig baggrund og erfaring med at arbejde indenfor området. Du har en stærk virksomhedsrettet profil og er komfortabel og trives med et opsøgende virksomhedsarbejde.

Kendskab til relevant lovgivning, samt kendskab til arbejdsmarkedsforhold, gerne både lokalt og på landsplan.

Herudover:

  • Er du initiativrig og kreativ og tør afprøve nye metoder/løsninger
  • Er du robust og kan have travlt uden at miste overblikket.
  • Har du en god data disciplin, en god skriftlighed (vi anvender FASIT) og gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • Er du god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige fagområder i kommunen.

 

Derfor skal du vælge os

Vi tilbyder

  • En fremsynet og målrettet organisation
  • Gode engagerede kollegaer med en positiv tilgang til arbejdet
  • Et arbejdsmiljø der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring
  • En kompetent ledergruppe der arbejder strategisk med ledelse og udvikling
  • En god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Der er tale om en tidsbegrænset stilling, med ansættelse fra januar 2021 til og med december 2022.

Arbejdsstedet er Jobcentret og du vil referere direkte til afdelingsleder Kenneth Alstrup

Stillingen er på 37 timer ugentlig og ansættelse vil være efter gældende overenskomst

 

Hvis du vil vide mere

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte driftskoordinator Lasse Gyldholm på telefon 20545951 eller på mail Lasse.gyldholm@kalundborg.dk

 

Ansøgning

Du søger stillingen online.

Ansøgningsfristen er d. 17 januar 2021  med forventet tiltrædelse snarest.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 21 og 26 januar.

 

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed.

Læs mere om kommunen: www.imaginekalundborg.dk  

Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien ”Karriere på Kalundborgsk”. I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.

Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/

 

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
  • Afstand

    Opret en bruger for at udregne afstand.
  • Geografi:

    Torvet 3, 4400 Kalundborg

  • Oprettet:

    2020-12-10

  • Ansøgningsfrist:

    2021-01-17
  • Typer:

    Fuldtid

Del Link kopieret