Rebild Kommune

Administrative medarbejdere til Center Børn og Unge

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Vi søger i Center Børn og Unge to administrative medarbejdere - en fuldtidsstilling der har hovedfokus på Pladsanvisningen og en medarbejder på 20 timer, der har fokus på administration i forhold til skoleområdet og Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR).

I Center Børn og Unge har vi ansvar for drift og udvikling af dagtilbud og skoler i kommunen.

Center Børn og Unge består af Pladsanvisningen, Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR), Tilsyns- og Udviklingsteam samt et konsulentteam af IT- og udviklingskonsulenter.

Administrativ medarbejder med fokus på Pladsanvisningen
Vores nuværende pladsanviser har desværre søgt nye udfordringer. Vi søger derfor en ny administrativ medarbejder, der brænder for at være omdrejningspunktet for pladsanvisning af kommunes mange børn, og samtidigt løse andre administrative opgaver sammen med de øvrige medarbejdere i administrationen.

I Rebild Kommune foregår pladsanvisningen til kommunens tilbud i et nært samarbejde med kommunens dagtilbudsledere, som hver især har ansvaret i deres distrikter for både børnehave, vuggestue og dagplejere.

Hovedopgaven vil være i den centrale pladsanvisning. Opgaverne består blandt andet af:
  • Tildeling af pladser til alle kommunens børn i dagpleje, vuggestue, børnehave og SFO i et tæt samarbejde med kommunes dagtilbudsledere
  • Borgerkontakt i form af telefoniske henvendelser
  • Bevilling af forskellige tilskud indenfor Dagtilbudsloven herunder privat pasning og pasning af eget barn
  • Betaling af regninger
  • Superbruger af pladsanvisningens systemer
  • Vedligeholdelse af data i KMD-Institution og andre fagsystemer
  • Support til interne samarbejdspartnere
  • Mod på at navigere i Dagtilbudsloven omkring pladsanvisning
  • Administrativ support for Center Børn og Unge

Udover opgaverne i Pladsanvisningen vil der være en række andre administrative opgaver, der skal varetages - eksempelvis webredaktør på kommunens hjemmeside.

Pladsanvisning indebærer samarbejde med mange parter, hvor forældrene er den vigtigste. Derudover kan nævnes dagtilbudsledere, administrative medarbejdere i kommunes andre centre samt andre kommuner.

Vi står i det kommende år overfor en ændring i vores brugerplatform, så du skal have mod på at lære nyt og også være den, der lærer fra dig.

Din profil
  • Stabil og meget serviceminded
  • Glad for at have mange bolde i luften og ikke bange for en bred arbejdsbeskrivelse
  • Det er afgørende, at du har lyst til kommunikation og at du har en positiv og anerkendende tilgang til at finde de bedste løsninger
  • Personligt skal du være robust, løsningsorienteret, positiv og kunne trives med uforudsete opgaver
  • Kontoruddannelse med speciale i administration er en fordel.

IT-kendskab
  • Du skal have lyst og flair for at arbejde med forskellige IT-systemer.
  • Vores primære arbejdsredskaber er KMD Institution, KMD Dagpleje, KMD Sag, KMD ProKap, KMD Opus, SBsys, CICS samt Office pakken, hvorfor det er en fordel at du er vant til såvel Word som Excel og Outlook. Kendskab til KMD institution vil være en klar fordel.

Administrativ medarbejder på 20 timer – skoleområdet og PPR
Vi søger desuden en administrativ medarbejder, der har fokus på de administrative opgaver ift. skoleområdet og PPR - men det kan også være opgaver fra andre områder. Dette er en nyoprettet stilling, som vil bestå af en række forskellige opgaver fra de andre medarbejdere, som du til dels skal løse selvstændigt og til dels i samarbejde med kollegaer. Desuden skal der forventes diverse ad hoc opgaver, som skal løses med kort varsel.

Opgaverne vil bl.a. bestå af
  • Håndtering af opgaver i tilknytning til elevadministration - bl.a. fokus på opdatering af systemet, elevfravær samt skolekørsel
  • Sagsbehandling ift. diverse opgaver på skoleområdet og PPR
  • Borgerhenvendelser
  • Betaling af regninger
  • Diverse ad hoc opgaver, som skal løses med kort varsel - eksempelvis indberetninger, statistik, spørgeskema m.v.

Din profil
  • Stabil og serviceminded
  • Lyst til kommunikation og god til at samarbejde med mange samarbejdspartnere både i huset og eksempelvis på skolerne
  • God til at have overblik
  • Personligt skal du være robust, løsningsorienteret og positiv
  • Trives med uforudsete opgaver og være fleksibel
  • Kontoruddannelse med speciale i administration er en fordel.

IT-kendskab
  • Du skal have lyst og flair for at arbejde med IT-systemer. De primære systemer vil være Tabulex TEA, SBsys, KMD opus samt Office pakken, hvorfor det er en fordel, at du er vant til Word, Excel og Outlook. Kendskab til Tabulex TEA og SBsys vil være en klar fordel.

Gældende for begge stillinger
Arbejdspladsen ligger i Rebild Kommunes administrationsbygning i Terndrup.

Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst mellem KL og HK.

Vi forventer at holde samtaler den 26. maj.

Stillingerne er med ansættelse den 1. juni 2021 eller snarest muligt derefter.

Husk at angive i jobopslaget hvilken stilling du er interesseret i.

Ansøgningsfristen er den 18. maj 2021.

For yderligere oplysninger
kontakt leder af fællessekretariatet Center Børn og Unge/ Center Familie og Handicap, Helle Grynderup på telefon 99 88 77 92.

Kommunen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, og opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Den 1. januar 2019 blev der indført røgfri arbejdstid – og matrikler for alle ansatte i Rebild Kommune

 

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret