Faxe kommune

Administrativ medarbejder til Familie og Ungeindsatsen

Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job

Vi søger en kollega til Familie- og Ungeindsatsens administration i Faxe Kommune. Stillingen er på 37 timer/uge og ønskes besat pr. 01.03.21 eller snarest derefter.

Om Familie- og Ungeindsatsen

Familie- og Ungeindsatsen udfører forebyggende indsatser og foranstaltninger målrettet udsatte børn, unge og deres familier. (Servicelovens §11, §52 og §76). Der er tale om rådgivende, støttende og behandlingsmæssige tiltag, som kan bidrage til øget trivsel og sund udvikling hos børnene og de unge. Foranstaltningerne udmønter sig i bl.a. kontaktpersonsarbejde, både individuelt og i gruppe, psykologbehandling, familiebehandlingsforløb af kortere eller længere varighed samt SSP-indsatsen.

 

I administrationen arbejdes der med en række administrative opgaver, herunder budgetopfølgning, fakturering, løn og personale, ledelsesunderstøttende opgaver samt ledelsesinformation.
Administrationen servicerer hele afdelingen, men med særlig fokus på driften. Vi ønsker også et tæt samarbejde på tværs i Faxe Kommune, der vil derfor være et stort samarbejde med Socialcentret som har myndighedsansvaret i kommunen.

Administrationen understøtter gode beslutninger gennem god økonomistyring og ledelsesinformation. Vi forstår, at vores opgaver er en del af en sammenhæng, og at der skal være sammenhæng, hvis vi skal lykkes som organisation.

Arbejdsmiljøet er kendetegnet ved et højt fagligt niveau og et stort engagement ift. opgaven. Kontoret er også kendetegnet ved et rigtig godt kollegialt samspil, og vi sætter pris på godt humør og samarbejde. Du vil blive en del af et team på to administrative medarbejdere. Samarbejde er centralt for administrationen, du skal både arbejde sammen, og der vil være opgaver som du selv stå for løsningen af.

Dine opgaver
Familie- og Ungeindsatsen står midt i en forandringsproces og er på flere områder dybt engageret, når det handler om at gentænke de sociale indsatser og det interne samarbejde. Det sætter krav til fleksibilitet og du skal kunne holde mange bolde i luften og trives med det.
Du skal derfor have forståelse for, hvordan dine opgaver hænger sammen med driften og omvendt.
Vi søger en kollega, som interesserer sig for organisation og drift, og som har flair for at finde gode løsninger og med sans for sammenhænge.
Dine opgaver vil bl.a. omfatte:

  • Budgetopfølgning på institutionsniveau og i tæt samarbejde med løn og økonomi på tværkommunalt niveau.
  • Administrative opgaver, herunder bl.a. fakturering, løn og personale, budgetopfølgninger, ledelsesinformation og diverse ad hoc opgaver
  • At bemande borgermodtagelse 5 timer pr. uge
  • Dagligt samarbejdet med Familie- og Ungeindsatsens 50 medarbejdere
  • At løse opgaver og processer i tæt samspil med kollegaer og ledere indenfor Familie- og Ungeindsatsen og i samspil med Socialcentret

Du skal være indstillet på, at din opgaveportefølje ændrer sig over tid, ligesom vi er indstillet på at tilpasse stillingen til eventuelle kvalifikationer, du måtte have.

Din faglige og personlige profil

  • Du må gerne have erfaring med administrativt arbejde i en politisk ledet organisation
  • Du trives med en afvekslende hverdag, hvor korte deadlines også forekommer, men ikke søges
  • Har tålmodighed og overblik, som også længerevarende opgaver og mål kræver
  • Du trives med en omskiftelig hverdag, hvor du ikke altid kan planlægge, hvad der kommer til at ske, men er god til at tage styring med egne opgaver
  • Du har en relevant uddannelse. F.eks. HK, offentlig administration, kommunom eller lignende. Vi mener, at forskellighed styrker og er derfor åbne overfor ansøgere med forskellige baggrunde og kompetencer.  
  • Du opbygger og vedligeholder gode relationer til såvel interne som eksterne samarbejdspartnere
  • Du har erfaring med brug af økonomisystemer samt office-pakken, hvor Excel fylder meget i hverdagen. Vi bruger Prisme som økonomisystem
  • Du har gode formidlingsevner både mundtligt og skriftligt
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring fra socialområdet. Hvis du kan trække på erfaring fra andre områder, så er du også meget velkommen til at søge

Du skal vælge os

Vi tilbyder

  • Et spændende job i en spændende og forandringsvillig organisation
  • En inspirerende arbejdsplads med gode muligheder for faglig og personlig udvikling sammen med dygtige kollegaer
  • Et godt arbejdsmiljø, der er præget af faglighed, fleksibilitet og et godt kollegialt samarbejde

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Administrationen er placeret på Søndergade 12, 4690 Haslev.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte centerleder Mike Jepsen på 26182848
 
Ansøgningsfrist 24. januar 2021. Ansættelsessamtaler forventes afholdt 27. januar 2021 fra kl. 10.30.
 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ae55d743)
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
  • Afstand

    Opret en bruger for at udregne afstand.
  • Geografi:

    Søndergade 12, 4690 Haslev

  • Oprettet:

    2021-01-08

  • Ansøgningsfrist:

    2021-01-24
  • Typer:

    Fuldtid

Del Link kopieret