PRO & CO A/S

Controller til koncernregnskab

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job

KYOCERA UNIMERCO producerer og sælger skærende værktøjer, måleværktøjer og værktøjer til befæstelse. Kvalitetsprodukter og rådgivning optimerer kundernes produktion og reducerer dermed deres omkostninger. Der er ca. 700 medarbejdere i Europa og USA, som arbejder som ét godt hold med plads til individualister. Dygtige, interesserede, ansvarlige og humørfyldte medarbejdere er det vigtigste for den fortsatte fremgang og trivsel. Vil du være med?

Baggrund som cand.merc., HD-R eller revisor Har du en solid regnskabsbaggrund som cand.merc., HD-R eller revisor? Måske har du været økonomichef og ønsker nu at bruge dine gode faglighed i en specialistrolle? Eller er du i begyndelsen af din karriere og vil dygtiggøre dig i en spændende international regnskabsfunktion som fagspecialist. Så har vi jobbet til dig...

Du bliver en del af en international koncern, der blev grundlagt i 1964. Siden 2011 har virksomheden været en del af den globale konglomerat Kyocera, der i dag beskæftiger mere end 76.000 medarbejdere på verdensplan på tværs af forskellige produktområder.

Hos Kyocera Unimerco er ca. 700 medarbejdere ansat på tværs af 15 selskaber i Danmark og udlandet. Heraf arbejder ca. halvdelen af disse på hovedkontoret i Sunds ved Herning.

Kyocera Unimerco er både en handelsvirksomhed, som sælger befæstelsesværktøjer, primært til byggeindustrien, og en produktionsvirksomhed, der bl.a. producerer, genopsliber og sælger nogle af verdens mest effektive og komplicerede specialproducerede værktøjsløsninger til bl.a. træ- og metalindustrien i hele verden.

Bliv del af en velfungerende og international koncernregnskabsfunktion
Du ansættes i koncernøkonomiafdelingen, der arbejder ud fra hovedkontoret i Sunds. Her får du 13 dygtige kolleger – alle med en baggrund som dig, som cand.merc., HD-R eller lign.

Sammen med din nærmeste leder, koncernregnskabschefen, bliver du ansvarlig for koncernens regnskabsopgaver, mens dine 11 øvrige kolleger refererer til den danske økonomichef og primært beskæftiger sig med økonomiopgaver i de to danske selskaber.

De 12 øvrige selskaber er placeret i udlandet, og de benytter samme ERP- og BI-system, som selskaberne i Danmark. De større udenlandske selskaber har egne økonomi- og regnskabsfunktioner, som du får et tæt samarbejde med og bliver sparringspartner for bl.a. Tyskland, England og USA. I de mindre selskaber varetages økonomifunktionen fra økonomiafdelingen i Danmark, hvilket du også får berøring med.

Flere arbejdsgange er blevet effektiviseret i afdelingen de seneste par år, og det betyder, at du træder ind i en meget velfungerende afdeling, hvor bl.a. månedsregnskabet afsluttes på den tredje hverdag i måneden, og konsolideringen af regnskabet i høj grad er automatiseret.

Jobbet indebærer desuden gode udviklingsmuligheder, så viser du både, at du kan og vil, kan du få tilført flere spændende opgaver. Herunder implementering af nye lovkrav indenfor ERP-systemet eller lede regnskabsrelaterede digitaliseringsprojekter, f.eks. automatisering af manuelle regnskabsprocesser.

Spændende og varierende opgaver med masser af ansvar
Du får en spændende og varierende arbejdsdag og får bl.a. ansvar for at udarbejde, udvikle, vedligeholde og konsolidere koncernens månedsforecast samt årsbudget.

Dine øvrige arbejdsopgaver bliver:

  • Deltage i måneds- og årsafslutning af koncernens regnskaber.
  • Support og sparring med koncernens lokale økonomi- og regnskabsafdelinger.
  • Vedligeholde Transfer Pricing dokumentation.
  • Deltage i intern revision.
  • Økonomiansvarlig for mindre selskaber i udlandet, f.eks. Norge og Finland.

Endelig får du også ansvar for at optimere regnskabsprocedurerne i de 15 selskaber og videreudvikle procedurer indenfor regnskabsrapportering, bl.a. regnskabsmanualer, forretningsgange og interne kontroller.

Dine kvalifikationer
Du er uddannet cand.merc., HD-R eller revisor. Har du en baggrund som revisor, er det samtidig en fordel, hvis du har erfaring fra en international virksomhed.

Du har måske allerede været økonomichef og ønsker nu at bruge din erfaring i en specialistrolle.

Du kan også være i begyndelsen af din karriere og ønsker at dygtiggøre dig yderligere som fagspecialist indenfor regnskab, skat og afgifter, intern revision og procesoptimering mv.

Derudover passer følgende punkter på dig:

  • Du er regnskabsstærk og har en god forretningsforståelse.
  • Du arbejder struktureret, er detaljeorienteret og med et godt overblik.
  • Du har gode generelle IT-færdigheder, har flair for IT-systemer og bliver ofte spurgt til råds, når dine kolleger har brug for hjælp til Excel.
  • Du bliver sparringspartner for dine kolleger, og derfor er du hjælpsom og serviceminded.

Du bliver en del af en international koncern, hvor store dele af din arbejdsdag foregår på engelsk, og derfor begår du dig flydende på engelsk i både skrift og tale.

Bliv en del af et godt hold
Teamet er ambitiøst og engageret, og alle står sammen om at skabe gode resultater – men med respekt for hinanden, det samfund som teamet er en del af og det gode arbejdsliv. Hos Kyocera Unimerco er der en tro på, at et godt arbejdsliv er en vigtig del af en god tilværelse.

Virksomheden serverer sunde måltider i medarbejderrestauranten, har overskudsdeling, fitnessrum og fysioterapeut m.v. – men ved også, at det kun er noget værd, hvis du hver dag møder dygtige, humørfyldte og forskellige kolleger og ledere, som ser dig, støtter dig og stiller krav i et motiverende samarbejde.

Efter arbejde kan du møde dine kolleger i en af de mange klubber og dyrke din interesse for bl.a. cykling, løb, yoga, jagt, golf, multimedia og meget mere.

Arbejdssted er på kontoret i Sunds.

Vil du vide mere?
Rekrutteringen til denne stilling varetages af PRO&CO, og vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Kristian Reinevald, PRO&CO på telefon 96 60 32 00. Du er også velkommen til at kontakte koncernregnskabschef Esge Jensen på telefon 97 14 14 11.

Vær opmærksom på, at vi ikke har ansøgningsfrist på stillingen. Vi behandler de indkomne ansøgninger og indkalder til samtaler løbende.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning samt CV via knappen "Søg stillingen" herunder.

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
  • Afstand

    Opret en bruger for at udregne afstand.
  • Geografi:

    7430 Ikast

  • Oprettet:

    2021-05-03

  • Ansøgningsfrist:

    2021-06-28
  • Typer:

    Fuldtid

Del Link kopieret