Skatteforvaltningen

Analytisk stærk regnskabsprofil til Administrations- og Servicestyrelsen i Herning

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Har du solid erfaring med opgaver der kræver stærke analytiske og regnskabsmæssige kvalifikationer? Trives du i et udadvendt job hvor man får ansvar fra start og hvor du bliver en del af et bredt fagligt samarbejde med fokus på god service? Vil du være med til at udvikle og styrke processerne i udgiftsregnskabet, så de skaber værdi for andre og understøtter en stor koncern, som Skatteministeriet? Så er du måske vores nye kollega i Regnskabsservice.


Vi sikrer kvalitet og korrekthed i Skatteministeriets udgiftsregnskab
Regnskabsservice varetager en meningsfuld opgave med at kvalitetssikre og afstemme regnskaberne, således grundlaget for aflæggelse af et korrekt regnskab på §9 sikres for hele Skatteministeriets koncern. Vi arbejder for at levere en professionel og effektiv service overfor Skatteministeriets ansatte, og her får du mulighed for at bruge din faglighed til at skabe værdi for hele koncernen i et tæt samarbejde med Skatteministeriets økonomifunktioner.

Dine primære opgaver i et udviklings- og serviceorienteret miljø:

  • Månedsafslutning og afstemninger
  • Sikre grundlaget er tilstede for korrekt kontering af fakturaer i vores søsterenhed
  • Bidrag og sparring i forbindelse med komplekse regnskabsmæssige spørgsmål både internt og på tværs af Skatteministeriets koncern
  • Udredning af regnskabsproblematikker og herunder beskrivelse, løsning og implementering i samarbejde med kollegaer i forretningen
  • Medvirke til at sikre og udvikle værdiskabende processer indenfor regnskabsområdet, herunder automatiseret processer.
  • Bistå med ledelsessparring
  • Samarbejde med Rigsrevisionen og Skatteministeriets institutioner og styrelser
  • Udarbejdelse af regnskabsdata til brug for statistik, analyse mv.
  • Diverse ad hoc opgaver relateret til en regnskabsfunktion


Regnskabsservice er placeret i Herning og er en del af underdirektørområdet Økonomifunktioner og Service i Administrations- og Servicestyrelsen. Du vil blive en del af et kontor med ca. 20 medarbejdere med forskellig uddannelses- og erhvervsmæssig baggrund.



Stærk regnskabsprofil med interesse for udvikling og procesoptimering
Du har en relevant uddannelse som cand.merc.aud., HD eller tilsvarende og har flere års erfaring fra det offentlige, revisionsbranchen eller det private erhvervsliv. Du har et godt kendskab til regnskabsopgaver, og det vil være en fordel med kendskab til regler og krav på statens regnskabsområde, samt Power BI, men det er ikke et krav. Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har en ægte passion for regnskab
  • Besidder et højt personligt drive og er engageret, omhyggelig og kvalitetsbevidst i opgaveløsningen
  • Er fleksibel med hensyn til opgaver, der skal løses med korte deadlines
  • Har gode samarbejds- og kommunikationsevner
  • Er en stærk formidler i både skrift og tale, ligesom du kan formidle komplekse regnskabsmæssige sammenhænge på en enkel og let forståelig måde
  • Har kompetencer indenfor procesoptimering

Det er vigtigt, at du brænder for at tage del i at gøre regnskabsaflæggelsen endnu bedre, og trives i en organisation, hvor forandringer er konstante og hvor der samarbejdes på tværs af kontorer og styrelser mod et fælles mål. Endvidere har du den grundighed, der er nødvendig for at sikre leverancer af høj kvalitet i samarbejde med andre.



Faglige udfordringer, engagerede kolleger og et tillidsbaseret arbejdsmiljø
For os er det vigtigt, at du kommer godt fra start med hjælp fra en fast oplæringsmakker og et velplanlagt onboarding program. Du vil blive en del af et kollegialt fællesskab med god humor og høj trivsel, hvor tonen er åben og ærlig. Vi arbejder sammen om vores fælles mål og vi bidrager alle til at skabe en hverdag, der er spændende og udfordrende med fokus på ansvarlighed, høj faglighed og mulighed for personlig udvikling i et travlt miljø.



Ansøgning, kontakt & løn
Send dit CV, ansøgning og eksamensbeviser via linket ”søg jobbet” senest 19. maj 2021. Vi har planlagt at afholde samtaler i uge 21. Tiltrædelse hurtigst muligt eller senest den 1. august 2021.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Marianne Tirsvad Tholstrup Hansen på e-mail til: mtth@ADST.DK eller på telefon 72 37 32 66.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner, dit arbejdssted bliver indtil videre: Brændgårdvej 10, 7400 Herning



Om Administrations- og Servicestyrelsen
’Vi understøtter en velfungerende skatteforvaltning ved at yde service af høj kvalitet og administrere effektivt’

Administrations- og Servicestyrelsens opgave er at sikre, at departement og styrelser i Skatteministeriets koncern kan fokusere på deres kerneopgaver.
Vi varetager koncernens fælles administrations- og servicefunktioner med effektivitet og fagligt stærke løsninger. Derfor er det er vigtigt, at vores medarbejdere står på et solidt fagligt fundament og samtidig er både servicemindede og løsningsorienterede.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om, sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet, at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Administrations- og Servicestyrelsen på www.adst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret