Skatteforvaltningen

Aktuar til vigtig kontrolopgave af pensionsafkastbeskatning - Fredericia

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Har du lyst til at blive en del af en myndighed, som sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund? Har du indsigt i økonomiske sammenhænge i regnskaber? Drømmer du om at blive specialist i pensionsafkastbeskatning? Så er det dig, vi søger!

Sammen om en vigtig opgave
Vi vejleder borgere og virksomheder om pensionsafkastbeskatning (PAL) samt behandler sager inden for området. Alle vores kontrolopgaver er fra skrivebordet, på nær et par gange om året, hvor vi fortager fysisk kontrol hos pensionsselskaber.

Vi sætter pris på at have et godt miljø – både fagligt og socialt. Du har stor mulighed for at planlægge din egen hverdag, med respekt for balancen mellem arbejde og fritid. Vi arbejder i teams og løfter i flok.

Idet opgavemængden er stigende og stadig mere kompleks, søger vi en aktuar med god indsigt i aktuar/regnskabsmæssige problemstillinger.

Om jobbet
Din primære opgave vil være kontrol og vejledning af pensionsinstitutternes PAL-skat. Det foregår med udgangspunkt i det enkelte instituts regnskaber, skattetekniske beregninger, aktuarberetninger, tekniske grundlag, og andre aktuarmæssige elementer.

Du vil komme til at udarbejde sagsnotater, rapporter, sagsfremstillinger og afgørelser i samarbejde med dine kollegaer.

Din baggrund
Du har en videregående uddannelse som cand.act. eller med lignende kompetencer, gerne med flere års erfaring. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til Pensionsafkastbeskatningsloven, men det er ikke et krav.

Din nye arbejdsplads
Opgaverne, du skal være med til at løse, er placeret i enheden Persondata 11, som er en enhed under afdelingen Persondata. Persondata arbejder med understøttelse, vejledning og kontrol i forhold til eIndkomst, eKapital og pension. Persondata er en del af fagområdet Person i Skattestyrelsen.

Persondata 11 består af 17 medarbejdere, med forskellige baggrunde som jurister, revisorer/økonomer og aktuar. Vi arbejder primært inden for området som omhandler pensionsafkastbeskatningsloven.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale senest 16.05. 2021 via linket ”Søg stillingen”. Vi afholder 1. samtaler d. 21.05 samt 2. samtale d. 24.05.

Der kan blive tale om to samtaler samt inddragelse af en logisk test i forbindelse med rekrutterings-processen.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Jan Rasmussen på telefon 72 38 84 11.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse den 01. august 2021 eller snarest muligt.

Dit fysiske arbejdssted vil være Vendersgade 74, 7000 Fredericia.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle.

Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret