Skatteforvaltningen

(Udløbet) Administrativ generalist med et ”controller-gen” og stærke kommunikative kompetencer

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Har du lyst til at være med til at gøre en forskel tæt på ledelsen i Danmarks største it-styrelse, ved at bidrage til løsning af en bred vifte af opgaver indenfor økonomi, ledelsesopfølgning og kommunikation? Trives du i en tværgående rolle med stor selvstændighed i dine opgaver? Så har vi et spændende job til dig.

Dit kontor

I jobbet som Administrativ generalist med et ”controller-gen” og stærke kommunikative kompetencer kommer du til at arbejde i et ungt kontor Viden og Processer, hvor vi har ansvaret for at sikre levedygtigheden af en portefølje af Skatteforvaltningens ældre it-systemer. Vi arbejder aktivt med tiltag indenfor processer, metoder og systemer til at styrke driften af it-systemer med udgangspunkt i porteføljens risici. Vi er 22 medarbejdere, der har stærke kompetencer inden for projektledelse, arkitektur, data governance og test, som du kommer til at arbejde tæt sammen med. Vi har en travl og alsidig hverdag og gør en dyd ud af at løfte i flok. Vores omgangstone er uformel, og vi tror på, at det både skal være fagligt udfordrende og sjovt at være på arbejde.

Varierende opgaver indenfor økonomistyring, ledelsesrapportering og kommunikation

Du kommer til at arbejde tæt sammen med din nærmeste leder, kontorchefen. Dine vigtigste opgaver er at udarbejde kommunikation i samarbejde med kontorchefen og varetage forskellige administrative opgaver både internt i kontoret indenfor økonomistyring, budgetadministration og ledelsesrapportering samt eksternt i form af opfølgning på opgaver hos leverandører samt fakturahåndtering.

Dine arbejdsopgaver spænder bredt inden for økonomistyring, ledelsesopfølgning og kommunikation til samarbejde på tværs i kontoret og ligeledes bredt i styrelsen. Du kan være med til at forme dine opgaver afhængigt af dine kompetencer og de behov, der opstår i udvikling af organisationen og kontoret. Vi har ofte korte deadlines, så det er vigtigt, at du evner hurtigt og professionelt at omsætte kompleks viden til præsentationer, der kan indgå i beslutningsprocesser, hvor modtagerne ikke nødvendigvis er it-specialister.

Du kommer bl.a. til at arbejde med følgende opgaver:

  • Udarbejdelse af notater, indstillinger og præsentationer – også på tværs af styrelserne
  • Økonomistyring, budgetadministration og ledelsesrapportering
  • Udvikling og drift af processer, der sikrer godt økonomisk overblik til ledelsen
  • Anvende din økonomiske viden til at kvalitetssikre, sparre og understøtte de enkelte projekter og programmer
  • Opfølgning på kontorets leverancer og målsætninger i samarbejde med kolleger og nærmeste leder
  • Planlægning og afholdelse af diverse kontormøder og events
I jobbet forventes det, at du hurtigt og professionelt opbygger en bred kontaktflade til centrale interessenter både i eget kontor og bredt i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og resten af Skatteforvaltningen.

Kvalitetsbevidst og samarbejdsorienteret

Du har en relevant akademisk uddannelse og flere års erfaring med flere af ovenstående opgaver. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra politisk styret organisation og gerne en it-organisation.

Desuden lægger vi vægt på at du:

  • har indsigt i og erfaring med økonomistyring – gerne fra IT-branchen og/eller statslige institutioner
  • har erfaring med ledelsesrapportering
  • er en dygtig formidler – både skriftligt og mundtligt
  • har evnen til at begå dig professionelt på alle niveauer i en stor og kompleks politisk organisation
  • kan se løsningsmuligheder i en politisk kontekst
Du er fagligt ambitiøs, initiativrig og har lyst til at tage selvstændigt ansvar. Du arbejder struktureret, har sans for detaljer og lægger vægt på høj kvalitet i arbejdet. Det falder dig naturligt at opbygge et godt samarbejde og skabe tætte relationer gennem din serviceorienterede tilgang. Det er vigtigt, at du trives i et miljø med store forandringer, hvor prioriteringen af opgaver hurtigt kan skifte og der stilles krav til din fleksibilitet og tilpasningsevne.

I stillingen er der mange udviklingsmuligheder, og du får stor indflydelse på din egen rolle. Derudover er du med til at fastlægge, hvordan den nye afdeling Viden og Processer udvikler nye arbejdsgange, skaber løbende overblik over økonomi samt samarbejder med ledelsen og eksterne leverandører fremadrettet.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt relevant dokumentation bedes sendt via nedenstående link senest den 15. april 2021. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Karin Dahlmann Nielsen på telefon +45 7238 3820 eller mail Karin.Nielsen@ufst.dk.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Du skal være opmærksom på, at der kan blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret