Akademiker med interesse for GEO-data og virksomhedsdata | JobDanmark
Danmarks Statistik

Akademiker med interesse for GEO-data og virksomhedsdata

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Vil du være med til at udvikle GEO-data og registerdata om virksomheder ift. produktion af aktuel statistik? Brænder du for databaser? Så skal du måske være vores nye AC-kollega i Erhvervsindberetning og -registre.

Om os

Opgaverne ligger i kontoret for Erhvervsindberetning og –registre. Vi sikrer Danmarks Statistiks digitale dataindsamling og support til de indberettende virksomheder og har ansvar for, at vores grundregistre om virksomheder og bygninger er opdaterede med strukturelle, økonomiske og geografiske basisdata.

Vores kerneydelser er:

  • at stille udtrækssystemer og opdaterede grunddata om virksomheder og GEO-data om bygninger mv. til rådighed for produktion af en bred vifte af statistikker
  • at sikre en effektiv dataindsamling til statistikkerne, der samtidig gør det nemt for virksomhederne. Vi modtager årligt 450.000 indberetninger fra 60.000 virksomheder via bl.a. virk.dk
Dine opgaver

Stillingen omfatter ansvar for den løbende drift og bidrag til udviklingsopgaver. Du skal arbejde med data, der anvendes på tværs i Danmarks Statistik, og du skal bidrage til, at de anvendes på en ensartet og struktureret måde. Vores opgaver løses i tæt samarbejde med brugerne, intern it og dataejere. Og vores data skal anvendes i statistiskker, nationalregnskab, analyser og forskning. Opgaverne vil i det første år primært ligge på geoområdet, dvs. registrene BBR, Matriklen, Danmarks adresseregister og digitale kortdata.

  • Du er med til at sikre, at data opdateres jf. planer og hjælper brugere med anvendelse af data
  • Du udarbejder kravspecifikationer i samarbejde med dit team, interne it-udviklere og brugere
  • Du organiserer og gennemfører test med dit team og evt. andre testere
  • Du følger med i udviklingen af basisdata for virksomheder, bygninger, veje, satellitfoto mv.
  • Du udsender information til huset om udviklingsprojekter
  • Du har dialog med dataejere og -leverandører
  • Du fremlægger planer og nye løsninger på møder i brugergrupper
Din profil

Du har en relevant akademisk uddannelse samt relevant erhvervserfaring. Du er udadvendt og god til at kommunikere, og du er god til at samarbejde. Det er nødvendigt, at du er initiativrig og resultatorienteret samt naturligt omsætter problemer til løsninger. Du skal også have lyst og evne til at holde mange bolde i luften på samme tid.

Vi tilbyder

Du bliver en del at et engageret team af kolleger, der har fokus på at skabe gode resultater, og som vil hjælpe dig med den nødvendige sparring. Du får mulighed for at udfordre dig selv med mange spændende opgaver, og du vil hurtigt opleve, at du gør en forskel. Du vil komme ind i et dynamisk, uformelt og socialt miljø, hvor der er stor mulighed for, at du kan sætte dit præg på arbejdet.

Løn og ansættelse
Aflønning sker efter gældende overenskomst i staten.

Kontakt og ansøgning
Vil du vide mere om stillingerne, kan du kontakte vicekontorchef Steen Eiberg Jørgensen på sej@dst.dk,
tlf. 41 31 74 18 eller kontorchef Hanne-Pernille Stax på hps@dst.dk, tlf. 28 40 66 14.

Er du i besiddelse af de nævnte kvalifikationer, og har du lyst til at arbejde med virksomhedsdata? Så send os din ansøgning, CV, eksamenspapirer mv. ved at klikke på ”Søg stillingen” nedenfor.

Kort om Danmarks Statistik

Danmarks Statistik er den centrale myndighed for den danske statistik, placeret i Indenrigs- og Boligministeriet. Vi indsamler, bearbejder og offentliggør statistiske oplysninger om samfundsforhold. Vi er cirka 550 ansatte og er en familievenlig arbejdsplads med gode udviklingsmuligheder. Få et hurtigt overblik over Danmarks Statistik på www.dst.dk.

Se vores medarbejdervideo her: https://youtu.be/UanDN4JQ5us

Du kan følge os på LinkedIn

Log ind eller opret en bruger for at bedømme din interesse
Ansøg
Log ind eller opret en bruger for at gemme job
Del Link kopieret