1080x1080---Cover.png
, JobDanmark
2020-08-20
Del Link kopieret

Skrevet af Kim Møller-Nielsen, adm. direktør ved JobDanmark.


Vi vender jobannonce-markedet på hovedet med et nyt værktøj til at finde en medarbejder

Da Jobindex og Jobzonen i finanskrisens første år kæmpede om markedet for elektroniske jobannoncer, endte Jobindex med at tage næsten hele markedet med en fin løsning, hvor der jobopslag blev placeret digitalt i kasser og kategorier.

Jeg har selv tidligere været en ivrig annoncør hos Jobindex, hvor jeg fra tid til andet havde ganske god succes med mine jobopslag. Desværre oplevede jeg også opslag med knap så stor succes, hvilket sandsynligvis var min egen skyld, fordi jeg havde placeret jobbet i den forkerte kategori.

I mit virke hos JobDanmark har det været ambitionen fra starten af at sætte ild til markedet for jobannoncering. Hvordan kan det være, at man stadig har et kedeligt og firkantet produkt, der er bygget på gammel teknologi? Det hjælper da hverken jobsøgere eller virksomheder.

Vi er ikke en jobportal – vi er en jobplatform!

Ordet ’portal’ bruges i science fiction om adgang til andre verdener, som gav god mening, da man skulle gå fra den analoge til den digitale verden. Tiden er løbet fra det, for alle er i den digitale verden nu.

På en jobplatform skal man have mange muligheder, der rækker udover blot at slå en stilling op. Vi har valgt at samle vores række af funktionaliteter i en abonnementsløsning, hvor man i det udvidede abonnement får blandt andet ubegrænset antal jobopslag, frit opslag i CV-database, linkbuilding til eget website, mulighed for løbende kampagner (der også kan bruges til employer branding og tiltrækning af talent/kandidater til CV-databasen), mm. En løsning, der er velegnet til mellemstore eller større virksomheder med over 10 rekrutteringer årligt, offentlige HR-afdelinger, vikarbureauer eller rekrutteringsbureauer. Og så koster det kun kr. 1.995 pr. måned ved en helårlig betaling. Hvor meget betaler du egentligt for et enkelt jobopslag i dag?

Til helt små eller mindre virksomheder, hvor det at finde en ny medarbejder ikke er hverdagskost, tilbyder vi en løsning, hvor man får ét gratis jobopslag om måneden. I dette basis-abonnement er alle funktionaliteter skrabet væk, men til gengæld er løsningen gratis. Så glem alt om Facebook, hvor det bare vil være et tilfældigt udsnit af brugere der ser stillingen. Vi har lavet en løsning med kunstig intelligens, hvor jobannoncen finder den jobsøgende - og ikke omvendt. 

Markedet for eksponering af jobopslag er på vej ind i en ny tid, hvor det ikke bare er nok at placere stillingerne i digitale kasser. Det bliver nemmere, hurtigere og mindre tidskrævende for jobsøgende og virksomheder at finde hinanden. Det var også på høje tid!